Utvecklingsinriktad HR-ansvarig

Utvecklingsinriktad HR-ansvarig

Arbetsbeskrivning

Vatten och avlopp är tillsammans med avfall och återvinning vår vardag. Det är i vår bransch som de stora utmaningarna finns och satsningarna görs. Det behövs för att en viktig del av vår infrastruktur ska fungera både idag och långt in i framtiden. Nu söker vi medarbetare som vill hänga med på vår fortsatta resa med målet att bli en hållbar samhällsbyggare i framkant!
Avdelningen Styrning och samordning har till uppgift att stödja kärnverksamheten genom att arbeta som en verksamhetsnära stödfunktion. Avdelningen sätter också upp riktlinjer och leder bolagsövergripande funktioner inom exempelvis IT, ekonomi, HR, miljö, kvalitet och kommunikation.
Till avdelningen söker vi nu en HR-ansvarig som kommer att spela en viktig roll i organisationens stora utvecklingsarbeten. Vi söker dig som vill vara delaktig och drivande i vår fortsatta resa och ansvara för hela organisationens HR-arbete på både strategisk och operativ nivå.
Dina arbetsuppgifter
I rollen arbetar du verksamhetsnära som företagets expert inom bland annat HR-strategier, kompetens- och ledarskapsutveckling, rekrytering, arbetsrätt, fackliga förhandlingar, hälsa och rehabilitering. Du ansvarar också för att utveckla och leda arbetet med Mivas värdegrundsarbete och företagskultur samt andra HR-relaterade utvecklingsprojekt. Du är intresserad av intern kommunikation och att utveckla densamma tillsammans med avdelningens team för kommunikation.
Som HR-ansvarig är du i hög grad delaktig i det företagsövergripande arbetet och du arbetar självständigt utifrån en tydlig verksamhetsplan. Vi har korta beslutsvägar och du får i denna roll stora möjligheter att vara med och påverka. Du är underställd avdelningschefen för Styrning och samordning men deltar regelbundet i företagets ledningsgrupp.
Du leder även ett team med två personaladministratörer vilka har till huvuduppgift att sköta lönehanteringen för samtliga kommunala bolag, men även att stötta Mivas personal med viss administrativ service. Du samverkar även i Rodrets HR-råd där samtliga kommunala bolag representeras av sina HR-ansvariga.
Vem är du?
Vi tror att du har en akademisk utbildning inom personal-/beteendevetenskap eller liknande. Du har flerårig erfarenhet av strategiskt och operativt HR-arbete inom flera för rollen relevanta områden. Du behöver ha god problemlösningsförmåga och kunna leda människor i förändring. Du trivs i en utmanande miljö, har ett starkt driv och vilja att påverka. Rollen kräver att du kan hantera många frågor och projekt samtidigt, vilket ställer höga krav på din förmåga att planera och prioritera ditt arbete.
Då du samarbetar med och agerar stöd åt organisationens chefer krävs också god förmåga i att skapa förtroende hos såväl ledning som medarbetare. Du är en övertygande kommunikatör och duktig förhandlare; samt har ett tydligt eget ledarskap med hög integritet och prestigelöshet. Du har god IT-vana och god svenska i tal och i skrift.
Övrigt
Mivas verksamhet är en av grundpelarna i samhället, vilket gör vårt arbete viktigt och meningsfullt. Hos oss gör du verklig skillnad och får allas vardag att fungera.
Vi månar om våra medarbetares möjlighet att balansera yrkesliv och privatliv på ett hälsosamt sätt och får alltid toppresultat i medarbetarenkäten på möjlighet att förena arbete och föräldraskap. Självklart erbjuder vi friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och företagshälsovård. För att öka vår mångfald ser vi varje medarbetare som en unik resurs.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Tjänstgöringsgrad: 100 %, tillsvidareanställning.
Säkerhetsprövning och drogtest kommer att göras i samband med anställning.
Kontaktpersoner
Frågor om tjänsten besvaras av:
Andreas Fahlgren, avdelningschef Styrning och samordning. E-post: andreas.fahlgren@miva.se. Telefon: 0660-330 326
Marie Wågberg, facklig representant för Vision. E-post: marie.wagberg@miva.se. Telefon: 0660-330 438
Skicka din ansökan via nedanstående länk senast den 13 mars 2022. Läs mer och skicka din ansökan via vårt webbformulär på miva.se/jobb. Vi kommer att löpande göra urval så skicka in din ansökan snarast möjligt.
Vi har gjort vårt mediaval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med företag/försäljare av rekryteringstjänster och annonser.
Om Miva
Miljö och Vatten i Örnsköldsvik AB (Miva) är ett helägt kommunalt bolag som ansvarar för vatten och avlopp samt avfall och återvinning i Örnsköldsviks kommun. Vi producerar, distribuerar och säljer dricksvatten samt tar hand om och renar avloppsvatten. Vi ansvarar även för att samla in, behandla och transportera bort kommunens hushållsavfall. Miva har drygt 115 medarbetare och omsätter cirka 200 miljoner kronor. Våra ledstjärnor är engagerade medarbetare, långsiktigt miljöansvar, nöjda kunder och effektiv resursanvändning.
Miva och Örnsköldsviks kommunkoncern ingår i ett finskt och samiskt förvaltningsområde.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Miljö och Vatten i Örnsköldsvik AB ÖRNSKÖLDSVIK
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2022
  • Ansök senast: 13 mars 2022

Besöksadress

Torggatan 10
None

Postadress

Box 385
ÖRNSKÖLDSVIK, 89128

Liknande jobb


29 november 2024

28 november 2024