OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lomma kommun erbjuder en attraktiv och trygg livsmiljö mitt i Öresundsregionen. Här vill människor leva, verka och utvecklas. Vi värnar om invånarna, miljön och havet. Lomma kommun står för utveckling och hög kvalitet.
I Lomma kommun arbetar vi med en värdegrund som utgår från orden öppenhet, respekt och ansvar. Vår värdegrund ger uttryck för ett synsätt som guidar våra medarbetare i vardagen. Engagerade medarbetare driver utvecklingen framåt och gör Lomma kommun till en arbetsgivare som stimulerar glädje och engagemang. Välkommen att arbeta tillsammans med oss!
Kansliavdelningen är placerad på Kommunledningsförvaltningen och här finns 14 engagerade medarbetare som arbetar med arkiv, registratur, administrativt stöd, utredning, nämndsekretariat, valadministration samt med överförmyndarverksamhet. Kansliet har en viktig roll när det gäller juridisk rådgivning och administrativ service till samtliga nämnder och förvaltningar, kommunstyrelse och kommunfullmäktige.
ARBETSUPPGIFTER
Som kanslichef rapporterar du till förvaltningschefen för kommunledningsförvaltningen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp. I uppdraget ingår att gemensamt med övriga chefer i kommunen, tillsammans med politiska företrädare, bidra till att ständigt utveckla kommunen i syfte att nå hög kvalitet, god effektivitet och bästa möjliga resultat avseende kommunens välfärdsuppdrag. Kanslichefen ska driva utvecklingsarbetet och arbeta nytänkande för att nå uppsatta mål.
Lomma kommuns kanslichef förväntas även ta en operativ roll i kansliets verksamhet, leda kansliavdelningens medarbetare i det dagliga arbetet samt stötta förvaltningar och förtroendevalda i juridiska frågor. Du arbetar på uppdrag av förvaltningschefen och i nära samarbete med den politiska organisationen, framför allt kommunstyrelse och kommunfullmäktige. Kanslichefen ansvarar för ledning, planering, samordning och utveckling av kommunkansliets verksamhet. Kanslichefen tar aktiv del i kvalitetssäkring av ärendehanteringen och egna utvecklingsuppdrag.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskolexamen med juridisk inriktning. Erfarenhet av ledarskap och att leda en organisation i utveckling och förändring är viktigt för uppdraget. För att lyckas i rollen som kanslichef krävs erfarenhet av verksamhetsområdet och god kunskap och erfarenhet om hur en politiskt styrd organisation fungerar.
Som person är du samarbetsinriktad, har dokumenterad ledarförmåga och kan skapa ett bra arbetsklimat. En god stilistisk förmåga är viktig, men också ett starkt intresse för att utveckla rutiner samt ärende- och dokumenthantering samt att du är väl insatt i kommunal juridik.
Du erbjuds ett spännande ledaruppdrag med stora möjligheter att driva utvecklingsprojekt inom det administrativa området.
Det här kan vi erbjuda dig
Lomma kommun erbjuder ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga kollegor och erfarna chefer. Vi sitter i centralt belägna kontorslokaler med goda kommunikationer och närhet till restauranger och naturområde med bad och promenadslingor. Du tar dig till Lomma C på 7 minuter från Malmö Central och vårt kommunhus ligger nära stationen.
Vi har fri tillgång till gym i kommunhuset, rökfri arbetstid, friskvårdsbidrag, flexibel arbetstid samt möjlighet till semesterväxling. I rollen ges du möjlighet till kontinuerlig kompetensutveckling utifrån behov.
Välkommen med din ansökan snarast, vi tillämpar löpande urval i detta uppdrag.
ÖVRIGT
Som medarbetare i Lomma kommun erbjuds du friskvårdsbidrag. Att kombinera arbete med föräldraskap är en självklarhet för oss.
Lomma kommun arbetar för lika rättigheter och möjligheter som motverkar diskriminering. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. I Lomma kommun är alla lika unika!
I Lomma kommun har vi valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693.