Utvecklingsinriktad kund- och marknadsassistent

Arbetsbeskrivning

Nässjö Affärsverk AB (NAV) har verksamhet inom fjärrvärme, elnät, fibernät, renhållning, vatten och avlopp samt drift och underhåll av gator, parker och fritidsanläggningar i Nässjö kommun.

Vi har 140 medarbetare som arbetar för att få människors vardag att fungera;
”Tillsammans skapar vi livskvalitet – med kunden i centrum och kommande generationer i tanken”.

NAV verkar i en framtidsbransch och är inne i en spännande utvecklingsfas kopplat till energiomställning och ny teknik. Hos oss är allas engagemang, delaktighet och ansvarstagande framgångsfaktorer för att kunna skapa en attraktiv kommun för alla som lever och verkar här. Mångfald är därför en naturlig del i vår verksamhet. Som medarbetare på NAV kommer du till en trivsam arbetsplats med god laganda. Tillsammans skapar vi den stämning vi vill ha på vår arbetsplats!

Vi är en framåtriktad arbetsgivare som värnar om medarbetarnas balans i livet och arbetslivet.
Läs gärna mer på www.nav.se.

Om jobbet
Vår nuvarande kund- och marknadsassistent, med inriktningsområde VA, går nu vidare mot nya uppdrag. Vi söker därför en strukturerad och utvecklingsorienterad ersättare som vill vara en del av vår kundservicefunktion.

I denna roll ingår bland annat att kommunicera med våra kunder, via telefon, mail och Messenger.

Du kommer att tillhöra avdelningen Kommunikation och marknad som ansvarar för hanteringen av såväl kundserviceärende som kommunikations- och marknadsfrågor. Kund- och marknadsassistenternas uppdrag är att ge service till våra kunder och stötta våra interna verksamheter i deras arbete. Respektive kund- och marknadsassistent har god allmän kunskap om NAVs verksamheter men ansvarar även för ett eget inriktningsområde. Inom avdelningen finns en kommunikations- och marknadschef, en kommunikatör och fem kund- och marknadsassistenter.

Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som vill utveckla arbetet inom ditt inriktningsområde och ser möjligheter med digital kommunikation. Du är duktig på att samarbeta med andra människor men har också förmågan att arbeta självgående. Du är strukturerad, ser förbättringar i den dagliga verksamheten och prövar gärna nya idéer för att nå ett bra resultat. Du gillar att kommunicera med våra kunder och hjälpa dem i olika ärenden.

Du kan lyssna, kommunicera och ibland lösa konflikter på ett konstruktivt sätt. Du behöver vara stabil och ha förmågan att kunna behålla ett lugn i stressade situationer.

Kompetens och utbildning
Eftersom tjänsten innefattar mycket kommunikation internt och externt behöver du ha mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift och god förmåga att kommunicera på engelska i tal och skrift. Övriga språkkunskaper är meriterande.

Du ska ha slutfört din gymnasieutbildning och gärna med en eftergymnasial påbyggnadsutbildning. Det är meriterande med kunskaper i kundhanteringssystemet BFUs.  

B-körkort är ett krav.


Övrig information
Din arbetsplats kommer att vara på Tullgatan i Nässjö som är huvudkontoret för NAV, men vi ger också våra medarbetare möjlighet till distansarbete.

Urval till denna tjänst sker löpande.
Rekryteringsprocessen innehåller personlighetstester och bakgrundskontroller

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, provanställning 6 månader.

Låter det lockande?

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid: 100%
Tillträde: Så snart som möjligt.

Har du frågor om tjänsten? Då ska du prata med någon av våra kund- och marknadsassistenter. Du når dem på tel. 0380-51 70 00. Telefontid kl. 9.00-12.00.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Administration
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2022
  • Ansök senast: 12 januari 2023

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024