OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Danderyds kommun! Här möter vi invånarnas behov genom hela livet. Vi kombinerar den moderna trädgårdsstaden med en hållbar stadsmiljö. Vi är ca 1550 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. Vi vill att varje medarbetare ska känna arbetsglädje och stolthet samt genom sitt uppdrag bidra till kommunens utveckling. Danderyds kommun ska bli Sveriges bästa kommun att leva, bo och verka i enligt kommunens nya vision. Vill du vara med på vår resa?
HR-avdelningen består av löneenheten och HR-enheten och vi sitter tillsammans på Djursholms slott. Vi som jobbar på HR-avdelningen är en HR-chef, en löneenhetschef, fyra lönekonsulter, en lön- och systemansvarig, fem HR-konsulter och en HR-generalist. Tillsammans jobbar vi för att leverera bästa service, stöd och styrning till våra verksamheter. Vi har mycket fokus på att utveckla och effektivisera vårt arbete och söker dig som vill vara med på vår utvecklingsresa!
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en utvecklingsinriktad systemansvarig för att utveckla och förvalta i första hand systemen Personec P och TimeCare. Även andra system inom HR:s ansvarsområde kan komma ifråga.
Du ska utveckla systemen och hitta sätt hur vi med hjälp av systemen kan arbeta mer effektivt och vara ett bra stöd till verksamheterna samt använda vår interna kompetens på bästa sätt.
I uppdraget ska du förvalta genom att uppdatera systemet till nya versioner, uppdatera tabeller och ändra inställningar enligt Visma Enterprise rekommendationer. Du underhåller och säkerställer att organisationsträdet är uppdaterat. I uppdraget ingår även att omvärldsbevaka genom nätverk och reseach för att hålla dig och oss uppdaterade inom området.
Du behöver kunna lönehantering, även om det inte ingår i dina ordinarie arbetsuppgifter, för att vid behov kunna täcka upp vid sjukdom och semestrar. I lönehanteringen ingår sedvanliga arbetsuppgifter så som kvalitetssäkra löner, hantera schemafrågor samt löne- och avtalsärenden.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gått en eftergymnasial utbildning inom lön eller systemutveckling, alternativt samlat mycket stor kunskap om lönehantering genom lång arbetslivserfarenhet. Oavsett ska du ha arbetat minst två år med lönehantering.
Du har tidigare arbetat med något av följande lönesystem:
• Personec P
• Heroma
• Bluegarden
• eCompanion
Om du arbetat i Personec P och förhandlingssystem är det meriterande.
Det är också meriterande om du tidigare jobbat med lönehantering inom offentlig sektor och därmed har kunskap om de kommunala kollektivavtalen. Du har kunskap och ett intresse av lönesystemutveckling. Är du kunnig inom arbetsrätt är det ett plus.
I ditt arbete är du strukturerad vilket innebär att du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl samt håller deadlines. Du har en förmåga att lösa problem utan att missa de långsiktiga strategierna och du ser logik och samband i en komplex miljö. I dina lösningar är du kreativ och ser ofta utanför boxen, tänker i nya tankebanor och finner lösningar på gamla problem. Du trivs dessutom bra med att arbeta med andra och har en mycket god samarbetsförmåga.
ÖVRIGT
Danderyds kommun strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många trevliga och kunniga medarbetare. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.danderyd.se.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Danderyds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande önskar vi att du skickar in din ansökan digitalt enligt ovan.
Vi kallar till intervju löpande så vänta inte med din ansökan. Provanställning om 6 månader kan komma att tillämpas. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR administratör Maria Andersson Haslum
08-56891031
HR-administratör Therese Engvall
08-56891032