OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens tjänstepensionsverk (SPV) är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi ansvarar för att administrera den statliga tjänstepensionen för över 800 000 anställda och pensionärer samt 400 arbetsgivare. SPV finns i Sundsvall och har cirka 270 medarbetare.
På sektion planerad pension söker vi dig som vill arbeta och utvecklas med oss. Vi arbetar med att bevilja och administrera förmåner för den statliga tjänstepensionen och har en rad ansvarsområden inom olika avtalsområden. Sektionen fungerar också som backoffice till vår kundservice. Det innebär att vår sektion besvarar cirka tio procent av de frågor som kommer in till SPV. Vi har kunden i fokus och arbetar kontinuerligt med att utveckla våra tjänster och för att på bästa sätt stödja våra kunder i deras pensionsplanering.
ARBETSUPPGIFTER
Inledningsvis kommer du att arbeta med att handlägga olika ärenden för att lära dig våra ansvarsområden och för att få en god förståelse för den statliga tjänstepensionen och för våra kunder. Dina arbetsuppgifter kommer successivt att växlas till att alltmer omfatta utvecklingsfrågor för de tjänster som vi erbjuder.
I arbetet med att handlägga ingår bland annat att
* utreda ärenden inom sektionens ansvarsområden
* bereda och besluta i ärenden
* svara på kundernas frågor om sin pension.
I arbetet med att utveckla våra tjänster ingår bland annat att
* fånga upp behov från våra kunder
* planera, strukturera och driva utvecklingsarbetet
* samordna utvecklingsarbetet med övriga resurser hos SPV.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av utvecklingsarbete i en ledande eller deltagande roll samt erfarenhet av administrativt arbete inom pension, bank eller försäkring.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person vill vi att du
* är flexibel och har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter
* har eget driv
* har stort intresse för utvecklingsfrågor
* triggas av att hitta lösningar till problem
* har en positiv grundinställning och har lätt för att samarbeta
* ser möjligheter och tar egna initiativ för att utveckla våra tjänster
* är duktig på att kommunicera, både muntligt och skriftligt.
ÖVRIGT
Du kommer att arbeta i en organisation med trevlig atmosfär i helt nyrenoverade lokaler, där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. SPV ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och vi satsar därför mycket på att erbjuda en frisk arbetsplats. Att utveckla sin kompetens är också en naturlig del av vår vardag. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen. Läs mer om oss som arbetsgivare och våra förmåner på www.spv.se under Jobba på SPV.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Jonsson
Johanna Mattsson
060-18 76 30
Susanne Nauclér
060- 18 77 41
Kari Jokinen
060-18 77 62
Sektionschef Pierre Ulming
ST Daniel Granath
060- 18 75 45
SACO Carolina Tostar
060-18 76 02
Seko Kari Jokinen
060-18 77 62
Sektionschef Veronica Söderberg
060- 18 77 78
Saco-S Peder Bergsten
060-18 75 75