OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens tjänstepensionsverk (SPV) är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi ansvarar för att administrera den statliga tjänstepensionen för över 800 000 anställda och pensionärer samt 400 arbetsgivare. SPV finns i Sundsvall och har cirka 270 medarbetare.
På sektion livshändelser hanterar vi beslut och utbetalningar när det oförutsedda händer våra kunder. Vi arbetar till exempel med efterlevandepension, tjänstegruppliv, sjukpension, delpension och pensionsersättning. Vi hanterar även utbetalningar och återkravsärenden.
I vårt ansvar ingår att utveckla kundmötet och att förbättra våra olika tjänster utifrån kundernas behov. Det innebär att våra arbetsuppgifter riktas alltmer mot kund- och kvalitetsinriktade insatser inom vårt ansvarsområde.
ARBETSUPPGIFTER
Vi rekryterar två medarbetare. Du kommer att arbeta med något av följande områden:
• utreda och besluta om bland annat sjukpension, efterlevandepension, pensionsersättning och delpension
• betala ut de förmåner som vi ansvarar för.
Inledningsvis kommer du främst att få lära dig sektionens olika områden för att få förståelse för hur den statliga tjänstepensionen fungerar. Du kommer därför att arbeta med handläggning av ärenden inom ditt område under merparten av din arbetstid de första åren. Dina arbetsuppgifter kommer successivt att växlas till att alltmer omfatta utvecklingsfrågor för de tjänster som vi erbjuder.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av utvecklingsarbete i en ledande eller deltagande roll samt erfarenhet av administrativt arbete inom pension, bank eller försäkring. Du har också goda kunskaper i svenska och engelska samt uttrycker dig väl i tal och skrift. Om du har arbetat med förändringsarbete är det meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person vill vi att du
* har eget driv
* har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter
* är kreativ och gärna kommer med idéer om nya grepp i arbetsrelaterade frågor
* är utåtriktad och på ett positivt sätt bidrar till gruppens anda
* triggas av att hitta lösningar till problem.
Tjänsten är säkerhetsklassad och innebär att vi gör en registerkontroll och säkerhetsprövning av slutkandidat, enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627). Du måste ha svenskt medborgarskap för att kunna få en säkerhetsklassad tjänst.
ÖVRIGT
Du kommer att arbeta i en organisation med trevlig atmosfär i helt nyrenoverade lokaler, där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. SPV ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och vi satsar därför mycket på att erbjuda en frisk arbetsplats. Att utveckla sin kompetens är också en naturlig del av vår vardag. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen. Läs mer om oss som arbetsgivare och våra förmåner på www.spv.se under Jobba på SPV.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Jonsson
Johanna Mattsson
060-18 76 30
Susanne Nauclér
060- 18 77 41
Kari Jokinen
060-18 77 62
Sektionschef Pierre Ulming
ST Daniel Granath
060- 18 75 45
SACO Carolina Tostar
060-18 76 02
Seko Kari Jokinen
060-18 77 62
Sektionschef Veronica Söderberg
060- 18 77 78
Saco-S Peder Bergsten
060-18 75 75