Utvecklingsintresserade ekonomiassistenter till Helpdesk

Arbetsbeskrivning

Serveoffice har fått i uppdrag att hitta två utvecklingsintresserade ekonomiassistenter till vår kund i centrala Stockholm. Tjänsten är ett bemanningsuppdrag på heltid på initialt 6 månader med chans till förlängning och/eller överrekrytering. Start är omgående.

Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomiassistent på kundens Shared Service Center, Helpdesk Ekonomi Inköp och utlägg, ingår man i ett team som levererar högkvalitativa tjänster och hanterar alla typer av frågor inom dessa områden åt våra interna och externa kunder.
 
Rollen som ekonomiassistent hos Helpdesk passar dig som vill få en bred kompetens inom hela ekonomiområdet. Vi vill ständigt bli bättre och arbeta smartare och i rollen har du ansvar för ett eget fokusområde som är i en digitaliseringsförändring. Arbetet med det egna fokusområdet innebär att du förväntas se över och utmana nuvarande arbetssätt och utveckla, förbättra och digitalisera de processer du jobbar i.
 
Då även avdelningen är i förändrings- och digitaliseringsprocess får du vara medveten om att dina arbetsuppgifter kan komma att förändras över tid.

Kvalifikationer och egenskaper
Som ekonomiassistent hos vår kund har du en akademisk examen i ekonomi eller några års relevant arbetslivserfarenhet av liknande arbete från en större organisation. Eftersom Helpdesk är första kontakten för våra interna och externa kunder är det viktigt att du ser värdet i att vara pragmatisk och serviceinriktad. För att trivas i rollen behöver du känna att dialoger med kunder och dina kollegor ger energi, om det så är vid fysiskt möte, via mail eller över telefon. Du har god social kompetens och är trygg i att uttrycka dig på svenska både i tal som skrift. Helpdesk arbetar i samtliga ekonomisystem vilket kräver att du har god systemvana.
 
Du är en lagspelare och är inte är rädd för digitalisering utan är till och med nyfiken på det. Vi jobbar intensivt med att ändra Helpdesk från de traditionella ramarna med telefon och mail till att tänka chatbot och söka egen information.

Att bidra till teamet och dess framgång med din kunskap ser du som en självklarhet. Vidare är det viktigt att du är lösningsfokuserad och flexibel i ditt arbetssätt.
 
Om företaget
Vår kund är ett stort och välmående bolag som sitter i moderna lokaler i centrala Stockholm med mycket god personalpolitik. Bolaget verkar inom byggindustrin. Frukost och frukt finns varje morgon och i huset finns café, lunchrestaurang och en träningsanläggning som man får disponera fritt.
 
Du tillhör ett glatt och starkt team som trivs med att umgås såväl på som utanför arbetstid. Här erbjuds du goda utvecklings- och karriärmöjligheter och en chans att få förbättra och påverka morgondagens arbetssätt och rutiner.

Som konsult hos Serveoffice erbjuder vi dig
Ett personligt företag som värderar relationer högst, oavsett om det är kunder, konsulter eller kandidater. Här får du engagerade kollegor och ledare som har förstått betydelsen av att ha personal som trivs och mår bra. Olika typer av aktiviteter anordnas flera gånger per termin för att skapa en härlig gemenskap och en ”vi-känsla”.

Vi har kollektivavtal och erbjuder ett brett förmånspaket och ett generöst friskvårdsbidrag. Viktigast av allt- vi erbjuder en bra arbetsplats med mycket skratt!

Ansökan och kontakt
Skicka in dina ansökningar nedan. Urvalet görs löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail utan endast via hemsidan. Frågor kring tjänsten besvaras av konsultchef Stina Hauschildt på 073-779 40 59 eller stina.hauschildt@serveoffice.se.
 
Om Serveoffice
Serveoffice har varit verksamt sen 1991 och är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som erbjuder personliga och transparenta lösningar. Med gedigen erfarenhet och stort engagemang arbetar vi för att skapa en vass leverans till kunderna och en välkomnande företagskultur med stark gemenskap med, och bland, våra konsulter. Att ha rätt person på rätt plats är det vi hela tiden strävar mot, för att både kandidaten, kunden och vi ska vara nöjda. Vi rekryterar och bemannar på tjänstemannasidan inom kompetensområdena ekonomi & finans, HR & lön samt bank & försäkring. Läs gärna mer om oss på www.serveoffice.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: serveOffice ab Sollentuna
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 30 maj 2019

Liknande jobb


21 november 2024