OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsmarknadsavdelningen
Välkommen till oss!
Arbetsmarknadsavdelningen i Jönköpings kommun ansvarar för planering, samordning och genomförande av politiskt beslutande arbetsmarknadsinsatser. Uppdraget för AMA är att förebygga och minska utanförskap och bidragsberoende för kommunens invånare genom att ge stöd för att finna, få och behålla ett arbete eller börja studera och klara sin försörjning. I AMA:s uppdrag ingår att vara en flexibel organisation utifrån hur den aktuella arbetsmarknaden ser ut. AMA leds av en arbetsmarknadschef och är organiserad i fyra enheter med en enhetschef i respektive enhet.
Här får du en arbetsplats med engagerade och kompetenta medarbetare, där vi arbetar efter våra kärnvärden, gemenskap, engagemang och nytänkande. Vi är måna om varandra och arbetar för att skapa en arbetsplats där vi alla trivs och utvecklas.
Ditt nya jobb
Utvecklingsledarens uppdrag är att med utgångspunkt ifrån omvärldsbevakning, tillsammans med AMAs ledningsgrupp leda och driva utvecklingsarbetet av arbetsmarknadsavdelningens verksamheter och insatser, för att kunna svara upp på arbetsmarknadens krav på arbetskraft och deltagarnas behov av stöd för att nå dessa. Detta i enlighet med kommunala och statliga beslut. Det kan bland annat innebära utveckling av interna processer mellan enheterna, enhetsövergripande kompetensutveckling, kvalitetsarbete och utvärderingsinsatser. En annan del av tjänsten kan innebära att ansöka om projektmedel och följa upp genomförandet. En viktig del i arbetet är att leda utvecklingen av AMAs samverkan med de kommunala förvaltningarna och att vidareutveckla extern samverkan med berörda parter, samt även samverka med övriga kommuner i länet och nationellt kring arbetsmarknadsfrågor. Utvecklingsledaren ingår i AMA:s ledningsgrupp. AMA:s uppdrag styrs av politiska beslut och ansvarsområdet kan komma att förändras.
Din kompetens
Högskoleutbildning inom området samt kunskap och erfarenhet av att driva utvecklingsprocesser krävs och vi förutsätter goda kunskaper om arbetsmarknaden. Vi söker en utvecklingsledare med kommunikativ förmåga och som kan driva förändringsprocesser på avdelningen och som kan samarbeta och skapa ett gott arbetsklimat. Viktiga egenskaper för att lyckas i uppdraget är förmåga att planera och strukturera ditt arbete. Erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning är meriterande.
Vill du veta mer?
Rickard Boson, Arbetsmarknadschef, 036-10 61 61
Amanda Nygren, SRR, 036-10 63 45
Marcel Assaf, Vision, 036-10 71 08
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.