OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enheten för verksamhetsstöd inom Sektor stöd och omsorg söker en utvecklingsledare. Enheten består av 21 medarbetare med bl.a utvecklingsledare, planeringsledare och systemförvaltare. I organisationsträdet är enheten placerad direkt under sektorchef och arbetar närmst sektorsledningen. Enheten är en stödverksamhet till sektorns övriga verksamheter som arbetar för att ge kommunens invånare en god service.
Hos oss får du en arbetsplats med god stämning, delaktighet i att driva verksamheten framåt och ett öppet arbetsklimat. Vi har flexibel arbetstid, bra alternativ för pendlingsmöjligheter och vi erbjuder möjlighet till visst distansarbete.
ARBETSUPPGIFTER
Brinner du för utredning och utvecklingsprojekt i offentlig verksamhet? Just nu söker vi dig som är nyfiken på just detta uppdrag. I din roll som utvecklingsledare kommer du att driva, samordna, ta egna initiativ och utveckla sektorn och förvaltningens arbete med kollegor och chefer. Du får uppdrag via sektorsledningen då det finns internt behov från sektorn eller på uppdrag av politiken.
I arbetet ingår att samverka, leda och planera i utredning och utvecklingsuppdrag inom sektorn. Uppdraget innefattar att skriva tjänsteskrivelser till politiken. Det ingår att vid behov genomföra processkartläggningar.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har kandidatexamen inom offentlig förvaltning, samhällsvetenskap eller motsvarande. Du har erfarenhet inom kommunal förvaltning och ser gärna att du har utbildning och erfarenhet av liknande uppdrag.
Som person är du nyfiken, har ett strukturerat arbetssätt samt är öppen för nya utmaningar. Vidare är du duktig på att formulera dig både i tal och skrift, samarbeta med andra samt besitter en förmåga att snabbt sätta dig in i nya spännande frågeställningar och leverera.
Du har engagemang för breda samhällsfrågor och intresse för vad som händer i din omvärld
Vi söker dig som har en god administrativ och serviceinriktad förmåga. Du trivs bra att arbeta i ett nära samarbete i en mindre arbetsgrupp och självständigt. Som person är du resultat- och utvecklingsinriktad, kvalitetsmedveten och utåtriktad.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Goda kunskaper och erfarenheter av arbete med systemen Officepaketet och kunskap i svenska språket krävs. Tillträde enligt överenskommelse.
ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030.
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.
Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård, personalvårdprogram, kaffe och frukt varje dag.
Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.