Utvecklingsledare

Arbetsbeskrivning

Avesta 2020 - Något fantastiskt kommer att hända.
Avesta kommun är mitt inne i ett utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang. År 2020 är vi 25 000 invånare, har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd, och vi vet att vi gjorde det tillsammans!

I Avesta kommuns omsorgsförvaltning ingår socialtjänst och äldreomsorg. Vi är strax över 800 tillsvidareanställda varav 25 chefer på olika nivåer. Hos oss får du möjlighet att arbeta med kompetenta medarbetare i ett rutinerat team. Vi har ett öppet klimat och värdesätter samarbete och stöd av varandra i vardagen. Hos oss finns leendet och skrattet trots allvarets närhet.

Vi står inför stora utmaningar att organisera framtidens omsorg och socialtjänst med högsta kvalitet och med ett effektivt arbetssätt och resursanvändande i beaktande. Vi söker nu dig som vill vara med och arbeta med och bidra till verksamhetsutveckling och kvalitetsarbete i Avesta kommuns Omsorgsförvaltning.


ARBETSUPPGIFTER
Som utvecklingsledare är din huvudsakliga arbetsuppgift att samordna och driva och följa upp förvaltningsövergripande utvecklingsarbete. Du arbetar med kvalitetsarbete kopplat till förvaltningens ledningssystem men också med att revidera ledningssystem och beredskapsplan. I uppdraget ingår också ansvar för elev- och praktiksamordning och att uppdaterar och revidera information på vår hemsida och intranätet. Du har ansvar för omvärldsbevakning. Ett specifikt område är att bevaka välfärdsteknologin.

I arbetsuppgifterna ingår att planera, samordna och hålla i kompetensutvecklingsinsatser samt att självständigt utföra utredningar, skriva rapporter och tjänsteskrivelser. Vanligt förekommande är också att samla in statistikuppgifter, upprätta enkäter och genomföra undersökningar och analysera resultatet. Som utvecklingsledare ingår du också i olika interna och externa referensgrupper. Du deltar exempelvis vid chefsträffar samt har ansvar för att samordna och driva det gemensamma kvalitetsutvecklingsarbetet i processledargruppen.


KVALIFIKATIONER
Du har en för tjänsten lämplig akademisk utbildning. Har du erfarenhet av utvecklings- och utredningsarbete så är det meriterande, likaså kunskap/erfarenhet av att arbeta i politisk styrd verksamhet. Vi söker dig som har ett genuint intresse av att vara med och utveckla välfärdssektorn med fokus på omsorg och socialtjänst.

I den här tjänsten är det av största vikt att du har goda kunskaper i dokumentation. Du behöver kunna producera dokument samt ha förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Du behöver ha lätt för att inhämta relevant information och kunskap för att sätta dig in i uppdragen. Kunskaper så att du kan kommunicera via webb och sociala medier är också av vikt likaså en god analytisk förmåga och att kunna förstå och ta fram statistiska underlag.

Som person är du lugn och trygg i dig själv samt strukturerad. Du är strategisk och har förmåga att ta ansvar för och driva dina arbetsprocesser fram till avslut. Du är också noggrann och värdesätter hög kvalitet. Andra personliga egenskaper som värderas högt är att du är lyhörd och har en god samarbetsförmåga samt att du har hög integritet.

För tjänsten krävs B-körkort.


ÖVRIGT
Förmåner
Vi månar om våra anställda. Du har friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym, fria bad i kommunens badhus samt många andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar kontinuerligt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Johansson
0226-64 53 11
Sten Eriksson
0226-64 53 88
Eva Holmqvist
0226-64 53 43
Eva Thomson
0226-64 50 37
Maria Kindblom
0226-645171
Anneli Andersson
0226-645620
Susanne Linnér
0226-645451
Britt Lindström
0226-645181
Eva Thomson
0226-645329
Förvaltningschef Carina Johansson
0226-64 53 11

Sammanfattning

Besöksadress

77481
None

Postadress

None
Avesta, 77481

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024