OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Värnamo kommun är en kommun med stor tillväxtpotential. Med det strategiska läget vid E4/ riksväg 27 och järnvägslinjen Kust-till-Kust (Kalmar-Göteborg) samt linjen Halmstad - Nässjö/Jönköping ser vi Värnamo som ett framtida nav för logistik för södra Sverige. Mångfald, entreprenörskap och starka nätverk utmärker kommunen och kommunens näringsliv. Vår vision lyder: "Värnamo kommun den mänskliga tillväxtkommunen. Här förverkligar du dina drömmar, skapar, upplever, är delaktig och tar ansvar."
Värnamo kommuns verksamhet är uppdelad i nio förvaltningar. Det totala antalet anställda är drygt 2 700 personer och kommunens årliga omsättning är cirka 2 miljarder kronor. Vi har högst skattekraft i länet.
Upphandlingsförvaltningen arbetar med frågor som hör till upphandlingsnämnden och inom verksamhetsområdet inköp/upphandling. Förvaltningen är även ansvariga för kommunens distributionslösning, fordonshanteringen, samtliga leverantörsfakturor och införandet av elektronisk handel m.m.
Vi söker dig som vill vara med och utveckla funktionshinderomsorg och äldreomsorg.
Du kommer att arbeta med att kartlägga, analysera och tydliggöra förvaltningens olika processer. I rollen ingår att arbeta med kvalitetsledning samt ständiga förbättringar. Utvecklingsledaren kommer att initiera, planera och driva utvecklingsarbete samt utvärdera och genomföra uppföljningar av genomförda insatser.
Omvärldsbevakning, samverkan och samarbete med chefer, politiker och yrkesföreträdare är en viktig del av arbetet. Även utbyte av goda exempel och erfarenheter mellan verksamheterna i förvaltningen, inom länet och på den nationella nivån är viktiga framgångsfaktorer.
Utvecklingsledaren är en viktig del i arbetet att nå kommunens vision 2035!
KOMPETENS OCH ERFARENHET
Vi söker dig som är kreativ, kvalitetsmedveten och har en analytisk förmåga. Du är självgående, kommunikativ samt har en god förmåga att samverka i grupper, nätverk och projekt.
Du har examen från högskola/universitet och erfarenhet av kvalificerat arbete inom det sociala området, av utredningsarbete och processkartläggning och av att leda utvecklings- och förändringsarbete.
Du har gedigen kunskap och erfarenhet av den lagstiftning som styr verksamheten, SoL, LSS och HSL, och övergripande kommunallagstiftning.
God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, god datakunskap och körkort är nödvändigt.