OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som en del av Region Gotland ansvarar socialförvaltningen för socialtjänst, äldreomsorg, hemsjukvård, individ- och familjeomsorg och omsorg om funktionshindrade på hela Gotland. Våra cirka 1800 medarbetare är med och skapar en effektiv verksamhet som har brukarna i centrum.
Kvalitets- och utvecklingsavdelningen ansvarar för det förvaltningsövergripande kvalitets- och utvecklingsarbetet.
ARBETSUPPGIFTER
Som utvecklingsledare deltar du i utvecklingen av förvaltningens kvalitetsarbete och du ansvarar för systematisk kvalitetsuppföljning inom förvaltningens alla verksamheter. Det innebär kvalitetsbesök ute i verksamheterna, att genomföra enkäter, fokusgrupper och olika former av brukarundersökningar.
KVALIFIKATIONER
Du har socionomexamen eller motsvarande högskoleutbildning och du har erfarenhet från socialtjänst och kvalitetsarbete. Du är utvecklingsinriktad med förmåga att genom samarbete nå resultat. Du är bra på att se nya möjligheter och är uppdaterad på metoder och verktyg inom kvalitetsområdet.
Du har en god kommunikativ förmåga och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer. Du kan arbeta självständigt och strukturerat, har pedagogiska kunskaper, ett positivt synsätt och du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Din kompetens och erfarenhet är viktig men vi lägger stor vikt vid din personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.
Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på www.gotland.com/leva
Inför rekryteringsarbetet har vi på Region Gotland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kvalitetschef Mariann Godin Luthman
0498-268029, 0704477974