Utvecklingsledare Äldreomsorg

Arbetsbeskrivning

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.

Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 500 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.


Socialförvaltningen är en gemensam förvaltning för Socialnämndens och Äldreomsorgsnämndens fyra verksamheter, Äldreomsorg, Kommunal hälso- och sjukvård, Funktionsstöd och Individ- och familjeomsorg. Tjänsten som utvecklingsledare - äldreomsorg är en förvaltningsgemensam tjänst som i första hand stödjer äldreomsorgsverksamheten.

Som utvecklingsledare - äldreomsorg tillhör du Socialförvaltningens administrativa enhet vilken är den enhet som ansvarar för de förvaltningsövergripande stödfunktionerna. Enheten består av dig och 15 kollegor som arbetar som registrator, nämndsekreterare, utvecklings- utrednings- och planeringsledare, utredare och administrativa handläggare. Vi är ett härligt gäng med nära till skratt och högt i tak. Vi är riktigt bra på att stötta varandra och att samarbeta med socialtjänstens alla olika verksamheter liksom kommunens övriga verksamheter.


ARBETSUPPGIFTER
Som utvecklingsledare för äldreomsorgsverksamheten har du ett brett och självständigt uppdrag där du fungerar som ett nära strategiskt och operativt stöd till äldreomsorgsverksamhetens verksamhetschef/er. Du har en tydlig roll i äldreomsorgsverksamhetens ledningsgrupp och i socialförvaltningens ledningsgrupp.
Du kommer att leda och driva processer inom:
• kvalitetsuppföljning,
• statistik,
• verksamhetsuppföljning och
• utvecklingsuppdrag.

Arbetet innebär att vara förvaltningens expertkompetens inom äldreomsorgsområdet vilket innebär både omvärldsbevakning och kunskapsutveckling samt råd och stöd till övriga chefer och medarbetare. I rollen ingår att ta fram underlag och föredra ärenden för nämnd och arbetsutskott.

Du ansvarar för SAS-funktionen inom äldreomsorgsverksamheten och arbetar i nära samarbete med andra av förvaltningens kvalitetsfunktioner i vår kvalitetsgrupp. Kvalitetsgruppen arbetar på direkt uppdrag från socialförvaltningens ledningsgrupp. Du ansvarar för bevakning, ansökning och redovisning av statsbidrag för äldreomsorgsverksamheten. Du rapporterar även ej verkställda beslut till IVO.

Du är en av socialförvaltningens resurser i det kommunövergripande utvecklingsarbetet och delaktig i den långsiktiga samhällsplaneringen.



KVALIFIKATIONER
Du ska ha högskole- eller universitetsutbildning med samhällsvetenskaplig/social inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper inom den lagstiftning som styr socialförvaltningens verksamhet och främst inom äldreomsorgsverksamheten.

Det är meriterande om du har SAS-utbildning och processledarutbildning.

Du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation och god erfarenhet av strategiskt arbete inom kommunal äldreomsorgsverksamhet. Du är van att ansvara för kvalitetsutredningar och annat strategiskt utredningsarbete. Du har erfarenhet från myndighetsutövning inom socialtjänsten.

Om du har goda kunskaper och van att arbeta i verksamhetssystemen LifeCare och public 360 är det meriterande.

Som person är du strukturerad, stabil och har en god samarbetsförmåga. Du strävar mot bra resultat och god kvalitet i verksamheten och har förmåga att se händelser i ett större sammanhang, kunna tänka långsiktigt och se direkta konsekvenser av olika beslut. Du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt och ser möjligheter i utmaningar. Viktigt för tjänsten är att förstå och producera texter av hög kvalitet samt att göra presentationer av desamma. Du har god datorvana och lätt för att lära nya system. Du delar gärna med dig av din kunskap och hjälper andra att lyckas.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Körkort B-behörighet är ett krav.



ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.


Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elisabeth Hindelius
0320-21 80 52
Emma Damgren, Vision
0320-21 80 45
Annette Eriksson
0320-21 72 29, 0702- 71 29 46
Jessica Hoff
0320-21 72 82
Camilla Hyllner
0320-21 72 68
Jeanette HacK Palmdahl, Vision
0320-21 72 38
Jonas Carling
0320-21 72 45
Anna Nilsson

Anneli Calvert, enhetschef
0320-21 88 03
Ingegärd Björkmalm, personalassistent
0320-21 72 15

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Marks kommun, Socialförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2022
  • Ansök senast: 1 december 2022

Besöksadress

51180 KINNA
None

Postadress

None
KINNA, 51180

Liknande jobb