OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Din vardag som utvecklingsledare digitalisering
I rollen som utvecklingsledare digitalisering har du ett övergripande perspektiv på långsiktig projektledning och utveckling inom digitalisering. Genom nära samarbete med digitaliseringschefen och driftchef IT kommer du att arbeta med ett stort förändringsarbete inom digitalisering med många spännande utmaningar och möjligheter.
Som utvecklingsledare digitalisering bidrar, vägleder och arbetar du så att organisationen får bästa möjliga värde och genomförande av initiativ inom digitalisering. För att lyckas i rollen har du vana av att driva förändringsarbete som utmanar nuvarande arbetssätt och rutiner, har stor erfarenhet att hålla i workshops, vara inlyssnande och förstå behoven i förbundets verksamheter, kommunicera på ett lättförståeligt och pedagogiskt sätt. Strategiskt driver du förändringar, effektiviserar och skapar processer samt instruktioner, ofta tillsammans med driftchef IT och digitaliseringschefen.
Med din kunskap och erfarenhet inom behovsanalys och kravställning hjälper du till att fatta rätt beslut och göra prioriteringar kring utvecklingen. I din roll rapporterar du till digitaliseringschefen. Du kommer även att arbeta nära förbundets informationssäkerhetsstrateg gällande IT-säkerhet.
En framgångsfaktor i rollen är att hämta inspiration från omvärlden och hålla dig uppdaterad inom projektledning och digitalisering.
Vem är du
Räddningstjänsten söker dig som är trygg i din kunskap och van att jobba i projektform och som har en god förståelse för styrgruppens form. Du är resultatfokuserad, dvs att leverera enligt uppsatta mål och även driva på övriga intressenter i projekt. Du drivs av att vara en del av verksamhetsutvecklingen ur ett digitalt perspektiv. För tjänsten behöver du vara självgående men även att du drivs av fördelarna att skapa goda relationer både internt och externt. Du är lyhörd och arbetar långsiktigt.
Du behöver även ha:
Systemvetenskaplig eller motsvarande utbildningVana att hålla workshops för att locka fram och identifiera behovMycket god kommunikationsförmåga i såväl tal som skrift samt pedagogisk förmåga att förmedla komplexa frågor på ett enkelt sätt utifrån målgruppFöra vidare och konkretisera verksamhetens behovMinst två års erfarenhet av att driva och även koordinera samt prioritera initiativ inom digitaliseringDu har god förståelse för tekniska lösningar
Vi ser även gärna att du har erfarenhet av projektstyrningsmodellen PPS och förvaltningsmodellen PM3 tillsammans med ITIL
Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt organisationens policy, liksom ett säkerhetssamtal då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Med anställning följer krigsplacering med allmän tjänsteplikt, vilket innebär att du kan kallas att tjänstgöra i händelse av höjd beredskap inom totalförsvaret.
Sista datum för ansökan: 2021-01-22.
Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg är att vara en del av något större än en själv. Vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Någon som aldrig ger upp, som alltid är uppe på fem. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd.
Kontaktpersoner på detta företaget
Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog
Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin
Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson