OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen
I Västerviks kommun värnar vi om varje medarbetares arbetsmiljö. Vi vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas i sin yrkesroll. Hos oss ska alla gå till jobbet med en positiv känsla.
I kommunen arbetar vi bland annat med pedagogik, vård och omsorg, samhällsbyggnad, kultur, räddningsarbete och arbetsmarknad. Vi har jobb som är inspirerande och meningsfulla. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag.
Vill du ha ett jobb där din insats är betydelsefull för andra människor? Då passar du hos oss!
Västerviks kommun fortsätter sitt arbete med att ta till vara digitaliseringens möjligheter. Inom socialförvaltningens verksamheter är en ökad digitalisering en mycket viktig framtidsfråga. Det handlar om att utveckla och införa digitala lösningar som kan göra våra medborgare mer självständiga och som kan ge våra medarbetare möjlighet att arbeta mer effektivt.
Utvecklingsledarens roll är att leda socialförvaltningens digitaliseringsresa. Det handlar om hur framtidens socialtjänst, vård och omsorg ska fungera och utvecklas med hjälp av digitala tjänster och teknik.
Tjänsten är placerad på socialförvaltningens förvaltningsstab. Utvecklingsledaren rapporterar till socialchefen.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som utvecklingsledare digitalisering kommer du, tillsammans med socialförvaltningens fyra verksamheter äldreomsorgen, omsorgen om personer med funktionsnedsättning, individ- och familjeomsorgen samt hälso- och sjukvårdsverksamheten, att arbeta med den digitala utvecklingen. Du kommer att leda arbetet med införande av digitala lösningar och verktyg inom socialförvaltningens verksamheter utifrån de behov som finns.
Du ansvarar för att fånga upp verksamheternas behov av digitalisering och lyfta upp dessa till förvaltningens strategiska ledningsgrupp, som prioriterar och fördelar dina uppdrag. I uppdraget ingår också ansvar för årlig uppdatering av socialförvaltningens digitala handlingsplan samt att de aktiviteter som planerats genomförs. Du omvärldsbevakar, utarbetar förslag till strategier, planerar insatser och projekt samt projektleder dessa. Du samarbetar med andra lokala, regionala och nationella aktörer.
Din kompetens
Vi söker dig som har god erfarenhet av att leda verksamhetsutveckling, gärna inom offentlig sektor. Du har ett starkt engagemang för utvecklingsfrågor inom socialförvaltningens område. Som person är du serviceinriktad, har ett strukturerat arbetssätt, är självgående och uthållig. Du har god samarbetsförmåga och är utåtriktad samtidigt som du inger förtroende. Du är van vid att tala inför både stora och små grupper på ett pedagogiskt sätt. Du är bra på att skapa engagemang och delaktighet genom att leda, motivera och delegera uppgifter för att nå uppsatta mål.
Du har högskoleutbildning inom lämpligt område som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget. I tjänsten ingår mycket informationsarbete, både skriftligt och muntligt, vilket gör att goda kunskaper i svenska är ett krav. Tidigare arbetslivserfarenhet inom området är meriterande. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.
Övrigt
Då rollen kräver att du ibland reser måste du ha B-körkort och vana att köra fordon med manuell växellåda. Läs mer om vad Västerviks kommun kan erbjuda dig som anställd hos oss www.vastervik.se/jobba-hos-oss
Intervjuer sker löpande.
Välkommen med din ansökan!
Information
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.