OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Vi på förvaltningen för funktionsstöd söker nu en utvecklingsledare fastighet med ansvar för kontorslokaler. Det är en helt ny tjänst vilket innebär att du har stora möjligheter att forma ditt uppdrag. Förvaltningen för funktionsstöd ansvarar för verksamheter som bostad med särskild service, daglig verksamhet och olika former av personligt stöd samt biståndsbedömning.
Ditt huvuduppdrag som utvecklingsledare fastighet är att ha husansvar för våra större kontorslokaler. Du kommer ingå i en grupp med 4 andra utvecklingsledare fastighet. Arbetet innebär att vara kontaktperson för fastighetsfrågor kopplade till Selma Lagerlöfs center, Mässans gata och Vågmästaregatan. Fler kontorsadresser kan tillkomma över tid.
Arbetet sker i nära samarbete med förvaltningens olika avdelningar, stadsfastighetsförvaltningen och privata fastighetsägare. Tjänsten innefattar även dialog med äldre- vård och omsorgsförvaltningen kopplat till förvaltningens avtal rörande vaktmästeri, lokalvård och måltid. Hantera intern- och extern kommunikation som rör fastighetsrelaterade frågor kopplat till husansvaret. Ansvara och hantera programmering av taggar och nyckelkvittering. Samordna det systematiska arbetsmiljö- och brandskyddsarbete tillsammans med ansvariga chefer.
Placeringen för tjänsten utgår från vårt förvaltningskontor på Selma Lagerlöfs center i Backa. Vi erbjuder ett utmanande och utvecklande arbete med stor bredd i arbetsuppgifterna.
Välkommen med din ansökan!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning för tjänsten. Du behöver ha gedigen erfarenhet inom området av liknande uppdrag samt arbete med fastighet- och servicefrågor. Det är meriterande om du har kunskap inom ekonomi/hyresekonomi. Har du erfarenhet som chef eller utvecklingsledare inom området är det en fördel.
Du har förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt har god datavana. För att lyckas i uppdraget krävs att du också tycker om och har god förmåga att stötta i vardagliga utmaningar och frågor med fastighetsanknytning i nära samarbete med dem vi är till för på plats ute i verksamheterna.
Vi söker dig som är lyhörd och har god samarbetsförmåga, då en stor del av rollen består av samverkan med andra. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Vidare vill vi att du tar initiativ och är drivande så att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information.
Har du intresse och kunskap för att hjälpa oss utvecklas i rätt riktning? Då ser vi fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning.
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus