OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.
Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.
Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du bli nybyggare tillsammans med oss?
Då kanske det är dig vi söker som vill vara med och utveckla den nya fastighetsenheten inom äldre samt vård och omsorgsförvaltningen!
Fastighetsenheten är en helt nyskapad strategisk stödenhet som är organiserad under avdelning Kvalitet och Utveckling. Fastighetsenhetens uppdrag är omfattande och innefattar allt från att bidra till effektiv lokalförsörjning inom hela staden såsom inom den egna förvaltningen, till arbete med att driva utvecklingsfrågor, stödja och möta kärnverksamhetens behov, rådgivning i samband med förändringar och utveckling av lokaler. Arbetet utgår ifrån kärnverksamhetens och de äldre göteborgarnas behov av ändamålsenliga lokaler och lägenheter.
Som utvecklingsledare fastighet har du ansvaret att vidareutveckla den strategiska lokalförsörjningen inom ditt stadsområde. Du ger förutsättningar för ett effektivt lokalutnyttjande genom att stödja chefer vid exempelvis inhyrning, ny- om- och tillbyggnation, avtalsfrågor med mera. Du stödjer också verksamheterna med beredning av ärenden till nämnd samt följer upp och säkerställer att beslut och riktlinjer som gäller inom området följs.
Vi söker dig som tillsammans med oss i den nya fastighetsenheten vill utveckla, samordna och driva förvaltningens fortsatta arbete med lokalförsörjning. Du kommer att ingå i ett team som i nuläget består av 13 engagerade och erfarna kollegor. Dina nya kollegor har uppdrag som utvecklingsledare fastighet, fastighetsamordnare, planeringsledare lokalförsörjning och har ett nära och förtroendefullt samarbete med övriga professioner inom och utom förvaltningen.
KVALIFIKATIONER
Du är välkommen med din ansökan med en för tjänsten relevant högskoleexamen, kunskap och kompetens från fastighets- och byggbranschen. Du har tillägnat dig kunskap eller insyn i bygg-och fastighetsbranschen i praktiken. Du har också erfarenhet av projektledning/processledning.
Följande personliga kompetenser kommer därför att vara av särskild vikt i urvalsarbete, intervjusituation samt ett eventuellt framtida hanterande av uppdraget.
Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information. Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt och anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra.
Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.
Samarbetsförmåga är viktigt i rollen. Samtidigt är du självständig inom ramen för ditt uppdrag och agerar på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra.
I rollen du söker är det viktigt att du tar reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du har ett gott kundbemötande. Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.
Vi startar rekryteringen under annonseringstiden, vänta inte med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.