Utvecklingsledare för äldreomsorgen

Utvecklingsledare för äldreomsorgen

Arbetsbeskrivning

Vill du vara ett nära stöd för verksamhetschefer och enhets-/avdelningschefer i att leda utvecklingen inom vår förvaltning?

Förvaltningens egenregi består både av verksamheter inom äldreomsorgen och verksamhetsområdet personer med funktionsnedsättning. Tillsammans arbetar vi i ett nära team där både verksamhetschefer, utvecklingsledare och övriga stödresurser stöttar cheferna ute i verksamheterna i arbetet mot våra kunder.

Som utvecklingsledare arbetar du brett över hela förvaltningen, både med strategiskt och operativt utvecklingsarbete och förväntas driva, stödja och genomföra utvecklings- och implementeringsarbete utifrån ett processorienterat perspektiv.
Vår förvaltning präglas av kundfokus och kvalitet i alla delar med fokus på individen, den vi är till för.


ARBETSUPPGIFTER
Som utvecklingsledare stöttar du verksamheterna i deras arbete med att sätta mål, säkra kvalitet och främja utveckling. Som utvecklingsledare får du ansvara för och driva långsiktiga utvecklings- och kvalitetsfrågor. I nära samspel med kollegor omvärldsspanar du och ser till att de olika verksamhetsgrenarna utvecklas i rätt riktning. Du brinner för systematiskt kvalitetsarbete och har goda kunskaper i SoL och HSL.

Du jobbar på helheten med strategiska delar men också med operativa insatser så du behöver kunna växla perspektiv mellan högt och lågt. Dina närmaste kollegor är två andra utvecklingsledare, din verksamhetschef samt ca 10 enhetschefer som ingår i verksamhetsområdets ledningsgrupp. Du krokar också arm med t ex strateger och andra nyckel-/stödfunktioner inom förvaltningen. Tillsammans jobbar ni för att hitta de mest optimala sätten att utföra verksamheterna på.


KVALIFIKATIONER
Du har erfarenhet av att leda och driva utvecklings- och förändringsarbete på flera olika nivåer och samarbete är i fokus. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och tar hänsyn till det större perspektivet, men också inspirerande och engagerande hjälper du både chefer och medarbetare i äldreomsorgen framåt. Du har ett nytänkande och är duktig på att anpassa ditt sätt att förmedla information. och säkerställer att budskapet når fram. Du är bra på att skriva och framställa olika dokument. Du har en akademisk examen i grunden och kanske har du själv jobbat som chef.

Varmt välkommen med din ansökan!







ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället.

Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriär

I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 maj 2024
  • Ansök senast: 2 juni 2024

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


2 december 2024

Projektledare inom påverkan

Projektledare inom påverkan

20 december 2024

Verksamhetsutvecklare med inriktning IT och digitalisering

Verksamhetsutvecklare med inriktning IT och digitalisering

20 december 2024