OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss på Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna!
ARBETSBESKRIVNING
Du kommer arbeta med att stödja chefer samt Hälso-och sjukvårdsledningen med omställningen till en God och nära vård i nära samarbete med övriga utvecklingsledare.
Arbetet är främst på strategisk nivå men också operativt. Det kan innebära att processleda och utbilda grupper främst på chefsnivå, utforma utbildningsmaterial och stödverktyg. Det innefattar också att omvärldsbevaka och representera/företräda Region Dalarna på nationella samverkansforum samt bryta ner det nationella till regional nivå.
Din organisatoriska hemvist är avdelning God nära vård som tillhör Ledningsstöd och strategi i Hälso- och sjukvården. Ledningsstöd och strategi har till uppgift att samordna de funktioner som stödjer hälso- och sjukvården samt stödja den politiska ledningen så att mål och inriktningen för Hälso- och sjukvården uppnås.
Anställningen avser 2 år.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har universitets- eller högskoleexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.
Du ska ha kunskap om samt arbetslivserfarenhet av hälso- och sjukvård.
Utbildning eller förvärvad kunskap inom förändringsledning/förbättringskunskap.
Erfarenhet att stödja, vägleda, coacha andra.
Meriterande är erfarenhet av processledning och/eller projektledning.
Du behöver ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i det svenska språket. Som person vill vi att du är trygg, engagerad och målmedveten och att du trivs med att leda i förändring. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt och har förmågan att fånga del och helhet i komplexa sammanhang. Stor vikt läggs vid god samarbetsförmåga, personlig lämplighet och erfarenhet av liknande arbete.
Körkort krävs då resor ingår i tjänsten.
Fackliga kontakter:
Vårdförbundet, marion.vaeggemose@vardforbundet.se
SACO, saco.dalarna@regiondalarna.se
Vision, vision.fakun@regiondalarna.se
Ledarna, ledarna.dalarna@regiondalarna.se
Region Dalarna värnar om en hälsosam arbetsmiljö för våra medarbetare samt säkra och trygga möten med medborgare, patienter, kunder och samarbetspartners. Som en del i vår rekryteringsprocess genomför vi därför drogtest innan erbjudande om anställning, samt kontrollerar ditt vaccinationsbevis då Region Dalarna har som krav att våra medarbetare ska vara vaccinerade mot covid-19.
Alla anställda inom Region Dalarna som arbetar i en verksamhet där direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar förekommer ska uppvisa godtagbart utdrag ur Polisens belastningsregister. Före erbjudande av anställning ska ett giltigt utdrag uppvisas i osprättat kuvert.
Region Dalarna tillämpar krigsplacering i samband med nyanställning. Detta innebär att du som arbetstagare har ett lagkrav att ta dig till ordinarie arbetsplats i händelse av högsta beredskap.
Region Dalarnas uppgift är att göra Dalarna till en ännu bättre plats att leva på. Vi har ett brett uppdrag så möjligheterna är stora att du hittar ditt drömjobb hos oss! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, hjälpmedel, kollektivtrafik och folkhögskolor, samt arbetar med folkbildning, forskning, folkhälsa och kultur. Vi arbetar också med utvecklingsfrågor inom infrastruktur, näringsliv, arbetsmarknad och miljö.
Vår värdegrund Öppenhet, Respekt och Ansvar ska genomsyra hela vår organisation. Det ledarskap Region Dalarna strävar mot beskrivs utifrån orden: tydlighet, mod och tillit.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på regiondalarna.se/jobb
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Färdtjänsten Dalarna Peter Holmberg
0705941712
Chef Elevantagningen Mari Larsson
023-77 70 34
Kent Söderlund
023-77 70 65
Enhetschef Tillväxt Hans Pontusson
023-777056
Chef, nämndservice Borlänge kommun Ylva Johansson
0243-665 62
Biträdande kanslichf, Ludvika kommun Jessica Hedlund
0240-866 56
Chef tillväxtenheten, Region Dalarna Hans Pontusson
023-77 70 56
Enhetschef Amelie Sahlin
023777008
Enhetschef Eric Boo
023777064