OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på Peabs digitala utveckling och bygga framtidens hållbara samhälle?
Bygg- och Anläggningsbranschen befinner sig i spännande förändring där ökad konkurrens, ny teknik och omvärldskrav gör att branschen i allt större utsträckning tänker om kring traditionella affärsmodeller, förädlingskedjor och arbetssätt. Det handlar inte minst om att hitta nya och smartare sätt att bygga och anlägga städer, bostäder och infrastruktur men också att det görs med nya tekniker, produkter, tekniska lösningar och råvaror som är innovativa och hållbara. Teknik integreras därmed i allt större utsträckning i arbetssätt och produktionsmetoder för ökad kvalitet, kunskapsåterföring och effektiviseringsmöjligheter. Digitalisering av branschen kommer att vara avgörande i denna transformation.
Du kommer ingå i koncernfunktionen Inköpsutveckling/Inköpssystem och arbeta med vår värdekedja som Utvecklingsledare för våra befintliga system och i förstudier vid införande av nya system. Vi har ett stort fokus på frågor inom hållbarhet och rapportering (ESG) samt hur detta går att införliva i vår organisation. Gruppen som du kommer att tillhöra består av både juniora och seniora medarbetare som stöttar och inspirerar varandra i arbetet och den fortsatta utvecklingen hos oss på Peab. Vi har många viktiga och spännande utvecklingsinsatser som står för dörren och vi söker dig som vill vara med och driva detta arbete.
Exempel på arbetsuppgifter är
Att i införandeskedet kravställa vårt system för hantering av underentreprenörer och därefter leda utveckling och uppföljning/förvaltning av detta system
Att medverka i digitaliseringsprojekt inom vår värdekedja med fokus på ESG frågor
Att knyta goda kontakter med verksamheten för att kunna omvandla deras krav/önskemål till digitala komponenter och lösningar
Att förvalta och vidareutveckla våra befintliga inköpssystem och BI lösningar
Att samverka med andra delar inom inköp och inom koncernen
Din profil
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet inom inköp samt har en civilingenjörs- eller civilekonomexamen eller motsvarande. För att lyckas i rollen har du erfarenhet av ESG-frågor och systemprojekt inom områdena förstudier, införande, kravhantering och förändringsledning. Dessa erfarenheter kan du gärna ha fått från tidigare anställningar eller som konsult. Vi tror att du är en duktig kommunikatör och gillar att leda och driva förändringsarbete.
Erfarenhet från bygg- och anläggningsbranschen är meriterande men inget krav. Har du erfarenheter från företag/branscher med liknande karaktär, dvs. decentraliserade och distribuerade verksamheter är det positivt.
Vi ser att svenska och engelska är en naturlig del av din vardag.
Som person tror vi att
Du vill arbeta med system och processer som kopplar till vår värdekedja inom inköp
Du tycker om att arbeta i team för att lösa gemensamma utmaningar
Du är van med kravställning i samband med process- och systeminförande
Du utgår från ett helhetsperspektiv
Du är strukturerad och metodisk samt leveransfokuserad
Du tar initiativ, är drivande och lyhörd
Du stimuleras av att lösa problem och bidra till förbättringar
Placeringsort för tjänsten hos oss är antingen Malmö, Helsingborg, Förslöv eller Göteborg. Du kommer resa ca 30 dagar/år inom Norden.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Erik Ravinder, Chef Inköpssystem mail: erik.ravinder@peab.se eller tel: 0725 33 53 17.
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Gardikro, Personalsamordnare
018-65 02 38, 072-533 32 57
Mattias Tapper, Arbetschef
018-65 02 17, 073-337 23 53
Peder Lidström, Arbetschef
018-65 02 37, 0733-37 25 37
Richard Lantz, Arbetschef
018-65 02 31, 073-337 13 80
Johan Björk, Arbetschef
070-770 73 32
Mikael Eriksson, platschef
0733-37 58 58
Thommie Östman
0733-376564
Eric Lomstedt, arbetschef Vägdrift
070-779 40 22
Annelie Eskemyr, Personalsamordnare
070-779 40 91
Katarina Holm, personalsamordnare
, 0733-37 69 06