OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Lidköpings kommun!
Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig!
Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. Lidköping är en vacker stad som ligger vid Vänerns södra strand. Vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping.
Vi behöver bli fler – varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun!
Om jobbet
Den kommuncentrala enheten för verksamhetsutveckling och digitalisering söker en utvecklingsledare med fokus på digitalisering.
Här får du chansen att vara en nyckelperson i vårt digitaliseringsarbete samtidigt som du arbetar tillsammans med drivande och entusiastiska kollegor samt en stöttande chef. Det är högt i tak på vår enhet och samtidigt som vi tar vårt uppdrag på allvar och utvecklar vårt arbete i en hög takt. Hos oss får du en rolig och utmanande roll där du driver ett spännande arbete som verkligen gör skillnad.
Arbetsuppgifter
Som utvecklingsledare med inriktning mot digitalisering kommer du att ha en central roll i att driva och leda arbetet med V6-kommunernas (Lidköping, Skara, Vara, Götene, Grästorp, Essunga) gemensamma objektförvaltningsmodell. Du kommer att säkerställa att modellen används effektivt och anpassas för att möta verksamhetens behov, samt att kontinuerligt vidareutveckla och förbättra modellen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Ansvara för att objektförvaltningsmodellen används effektivt inom organisationen.
- Fungera som ett stöd vid införandet av objektförvaltningsmodellen i olika objekt och verksamheter.
- Omvärldsbevaka och samla in synpunkter på modellen för att säkerställa att den är uppdaterad och relevant.
- Föreslå och genomföra förbättringar av objektförvaltningsmodellen.
- Samarbeta med olika intressenter för att säkerställa att modellen anpassas efter verksamhetens behov och krav.
- Utbilda och stödja personal i användningen av modellen.
- Delta i och leda relevanta möten och forum.
- Upprätthålla kontakt med och återrapportera arbetet till kommundirektörer och berörda chefer i V6-kommunerna samt på Göliska IT (gemensamt kommunalförbund som ansvarar för kommunernas IT)
Vem är du?
Din formella kompetens är en akademisk examen på minst kandidatnivå eller som arbetsgivaren anser vara likvärdig.
Vi söker dig som har erfarenhet av att leda och driva uppdrag och projekt relaterat till verksamhetsutveckling med stöd av digitalisering. Det är positivt om du har kunskaper kring systemförvaltning och viss teknisk kompetens som bidrar till förståelse kring möjligheter att använda IT för att förbättra den kommunala verksamheten.
Det är meriterande om du har erfarenhet från kommunal verksamhet.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss på Lidköpings kommun? Gå in på http://www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!
Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.