Utvecklingsledare kunddialog

Utvecklingsledare kunddialog

Arbetsbeskrivning

Vi på Inköp och upphandling har som målsättning att vara Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos oss finns specialister inom upphandling, inköpsstrategi, hållbarhet, juridik och kommunikation. I våra centralt placerade lokaler arbetar cirka 80 drivna kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och arbetar i Göteborg.

Vårt uppdrag är att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Förvaltningen är stadens inköpscentral och tillhandahåller ramavtal för varor och tjänster av gemensamt intresse för stadens förvaltningar och bolag. Vi är en av Sveriges största offentliga inköpsorganisation och med vår samlade kraft är vi med och formar morgondagens hållbara samhälle.

ARBETSUPPGIFTER
Trivs du i en roll med många kontakter och parallella processer? Tycker du att utvecklingsarbete och processer mår bra av samverkan och goda relationer? Då är denna roll något för dig!

Förvaltningen är i en utvecklingsfas och blir från och med 2023 intern leverantör av digitala tjänster för inköpsområdet. För att hämta in våra interna kunders behov och synpunkter kring dessa och andra tjänster har vi systematiska och kontinuerliga dialoger i olika former med stadens verksamheter.

Nu söker vi en utvecklingsledare som kan bidra till helheten genom övergripande utvecklingsarbete inom upphandlings- och inköpsområdet i relation till kunder och leverantörer. Tjänsten utgår från Avdelningen kund och tjänstedialog som ansvarar för att samordna, facilitera och utveckla kunddialoger och sammanställa resultatet för vidare hantering och eventuella åtgärder. Likaså förs dialoger med leverantörer och övriga näringslivet. Inom avdelningen finns även funktioner för kundrådgivning, kompetens- och utbildningsinsatser, processansvar för mätningar av nöjdhet hos våra kunder och leverantörer och metoder för tjänsteutveckling. Avdelningens arbete har användarens behov i fokus och våra leveranser bygger på god intern samverkan över avdelningsgränser.

I rollen som utvecklingsledare arbetar du i en bred roll med många kontakter och parallella processer. Det kan handla om att skapa nya dialogformer, utveckla eller skapa nya kanaler för kunskapsförmedling, anskaffa ändamålsenliga verktyg, uppföljning och systematisk återkoppling för förvaltningens lärande och utveckling. Utöver utvecklingsarbetet ska utvecklingsledaren planera, driva och genomföra nätverksträffar, workshops och andra möten, såväl fysiska som digitala samt leda och förvalta interna processer.


KVALIFIKATIONER
Du motiveras av förändring och ser vikten av samverkan och goda relationer. Du har flera års erfarenhet av att driva förändrings- och verksamhetsutvecklingsprojekt gärna med digitala inslag. Du har erfarenhet av offentlig sektor, gärna kommunal verksamhet och förståelse för hur beslut fattas och mål uppnås i denna typ av verksamhet.

Du har ett kundnära perspektiv och vill förstå behoven hos de olika intressenterna.
Vi ser gärna att du har intresse och kunskap inom upphandlings- och inköpsområdet.

Rollen kräver god kommunikationsförmåga såväl skriftligt som muntligt. Du kan formulera dina tankar och förslag, ta fram presentationer och underlag inför beslut.
Du gillar att ha en central roll i större möten och workshops. Du skapar förutsättningar för bra möten och konstruktiva dialoger oavsett om det är fysiskt eller digitalt.

Du arbetar strukturerat och metodiskt och kan samtidigt anpassa ditt arbetssätt efter omgivningen och fokusera på det som leder till verkstad och resultat. Du har förmåga att väga samman flera olika perspektiv för att hitta lösningar. Du är lyhörd för andras perspektiv och förutsättningar och väger in detta i förslag på vägar framåt. Du coachar och motiverar andra till förändring och tar ansvar för helheten.
Du har högskoleutbildning eller motsvarande inom relevant område.


ÖVRIGT
Vill du veta lite mer om oss och hur det är att arbeta på förvaltningen, läs mer på vår jobba hos oss-sida! http://goteborg.se/jobbapainkopochupphandling Följ oss även gärna på LinkedIn. https://www.linkedin.com/company/gbginkop/

Vårt erbjudande
Hos oss får du tillsammans med kunniga och härliga kollegor arbeta med ett meningsfullt uppdrag som påverkar och gör skillnad för många. Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler mitt inne i stan och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.

Övrigt
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


4 november 2024

4 november 2024

Fakultetshandläggare

4 november 2024

Fakultetshandläggare

4 november 2024