OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande.
Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!
ARBETSUPPGIFTER
Kan du planera, utveckla och genomföra en kompetensinventering av 10 000 medarbetare? I så fall så är du den vi söker!
Utvecklings- och kompetenscenter är en stödenhet under avdelning Kvalitet och Utveckling med uppdrag att strategiskt stötta, driva utvecklingsarbete och att möta kärnverksamhetens efterfrågan och behov av rådgivning inom kompetensutveckling, projektledning, processutveckling och analys. Enheten består av sakkunniga medarbetare inom olika områden och arbetar på både strategisk, taktisk och operativ nivå. Enheten utgår från ett helhetsperspektiv och tar aktivt initiativ till samverkan över organisatoriska gränser både inom och utom förvaltningen. Arbetet utgår från både de äldre göteborgarnas och kärnverksamhetens behov.
Vi söker nu dig som under ett års tid vill vara med och utveckla förvaltningens nya kompetensinventering . Dina huvudsakliga uppgifter är att:
• sammanställa kunskapsunderlaget för kompetens i Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen
• planera, utveckla och genomföra kompetensinventering av förvaltningens medarbetare
• utreda, utveckla och driva arbete om kompetensutveckling ihop med verksamheten
Huvudparten av ditt arbete utgår från äldre samt vård- och omsorgsförvaltningens huvudkontor på Zirkongatan 7.
Välkommen med din ansökan!
KVALIFIKATIONER
Högskoleutbildning inom område som bedöms relevant för tjänsten är ett krav, liksom erfarenhet av organisationsöverskridande samverkansprocesser och att du har erfarenhet av att leda och utveckla komplexa processer/projekt. Du har även kunskap/erfarenhet av arbete med kompetensutveckling och arbetsmarknad. Erfarenhet av att arbeta i beslutsprocesser i en politiskt styrd organisation är meriterande.
Vi söker dig som är analytisk, har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån komplex information.
I arbetet förutsätts ett strukturerat samarbete med andra stödfunktioner och verksamhetens chefer. Du är bekväm med att företräda förvaltningen i olika sammanhang och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra.
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Undantag är om du har skyddade personuppgifter då ska du inte skicka in din ansökan här. Kontakta istället rekryterande chef för att lämna in din ansökan på annat sätt. Du hittar kontaktuppgifterna i annonsen. Tänk också på att inte ange referenser med skyddad identitet i din ansökan.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.