OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro
Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare.
ARBETSUPPGIFTER
Trivs Du i en arbetsmiljö som präglas av glädje, gemenskap och inställningen att ingenting är omöjligt? Vill du arbeta i en roll som är omväxlande och där innovation är avgörande för att lyckas?
Hos oss på Hemvårdförvaltningens kvalitet- och utvecklingsavdelning arbetar du tillsammans med ett gäng drivna kollegor och är ett direkt stöd till förvaltningens olika verksamheter. Du inspirerar och utvecklar förvaltningens kvalitetsarbete och bidrar med specialist- och metodstöd. På avdelningen finns en mix av olika kompetenser tex inom områdena IT och digitalisering, hälso- och sjukvård, kostutveckling, och socialtjänst. Totalt är vi fjorton medarbetare i nuläget. Det här är ett omväxlande arbete och det sker mycket inom äldreomsorgsområdet vilket gör att du kommer att bli involverade i flera olika typer av projekt.
I arbetsuppgifterna ingår att;
- Driva, samordna och stödja olika utvecklingsprocesser
- Vara ett stöd till förvaltningsledning och övriga chefer i utvecklings- och kvalitetsfrågor
- Genomföra utredningar, uppföljningar och utvärderingar
- Bereda ärenden till nämnd
- Omvärldsbevakning
Inom tjänsten ligger ett uppdrag att arbeta som kommunkoordinator vid Leap for Life, Högskolan i Halmstad. Leap for Life är en neutral mötesplats, ett halländskt innovationscentrum för informationsdriven vård, där vård och omsorg, näringsliv, akademi och civilsamhälle möts, utmanar och lär av varandra. Som kommunkoordinator förbereder och deltar du i utvecklingsarbetet på Leap for Life tillsammans med övriga kommunkoordinatorer från Region Halland och kommunerna i Halland. Du ansvarar för den vardagliga kontakten mellan Leap for Life och kommunen och ser till att kommunens behov tas i beaktande. Som kommunkoordinator förbereder du organisationen för och samordnar eventuella testprojekt.
KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som utvecklingsledare ser vi att du har en utbildning som är adekvat för uppdraget. Du har stor erfarenhet av att leda projekt och driva utvecklingsarbete gärna inom hälso- och sjukvård alternativt vård och omsorg. Vidare har du god kunskap om och förståelse för individer, grupper och organisationer. Viktigt för tjänsten är förståelse för digitaliseringens möjligheter inom hälso- och sjukvård alternativt vård och omsorg. Det är en fördel om du tidigare arbetat med kvalificerat arbete inom politiskt styrd verksamhet, men inget krav.
Som person är du en god relationsskapare som har lätt för att skapa kontakter och bygga omfattande nätverk som hjälper dig i ditt arbete. Du är kommunikativ och tydlig på ett pedagogiskt sätt när du uttrycker dig i tal och skrift och vet hur du når ut till mottagaren. Din förmåga att planera och organisera ditt arbete är till gagn när du arbetar strategiskt med verksamhetens utveckling och mål. Du är lösningsfokuserad och kreativ vilket gör att du ser möjligheter istället för problem. Din noggranna och strukturerade sida gör att du levererar resultat med hög kvalitet. Vi ser det som självklart att du är van vid att arbeta både självständigt och i team.
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Myndighetschef Ermin Skoric
Vision Markus Andersson
070-288 05 55
Maria Mangfors Hallberg
035-13 79 15
Markus Andersson, Vision
0702-88 05 55
Myndighetschef Ermin Skoric
072-7260434
HR-ansvarig Susanne Karlsson
035-13 79 11
Myndighetschef Ermin Skoric
072-726 04 34
Tf Myndighetschef Gabriela Arvidsson
0708-91 77 60
Gabriela Arvidsson
035-182735
Förvaltningschef Jennie Vidal
070-267 11 54