OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen Hisingen är en del av socialtjänsten i Göteborgs Stad. Vi är en av fyra socialförvaltningar. Vi arbetar målmedvetet för att skapa en bättre vardag för invånarna på Hisingen.
Vi erbjuder stöd inom individ- och familjeomsorg, socialjour, hjälp vid missbruk och i integrationsfrågor. Vi arbetar även med fritidsverksamhet samt förebyggande arbete kring till exempel folkhälsoarbete, samhällsplanering, lokalt trygghetsarbete och integrationsfrågor.
Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där vi alla tillsammans utvecklar socialförvaltningen Hisingen där "vi är ett starkare ord än jag". Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Som utvecklingsledare personsäkerhet hos oss blir du en del av enheten Fastighet, säkerhet och IT (Fasit) som ligger inom avdelningen Stab. Medarbetarna på avdelningen fungerar framför allt som internkonsulter och har styrande och stödjande men även initiativtagande roller inom respektive kunskapsområde. Dina kollegor på enheten arbetar med fastighet/lokaler, digitalisering/IT-verksamhetsutveckling, resor/mobilitet och arkiv.
Du ansvarar för att driva strategiska och operativa frågor i förvaltningen kopplat till personsäkerhet, exempelvis genom att vara med och utveckla förvaltningens arbete med att förhindra hot och våld och otillåten påverkan mot anställda. Genom tydliga processer och en tät dialog med chefer och medarbetare inom förvaltningen skapar du förutsättningar för ett ändamålsenligt personssäkerhetsarbete. Du håller även ihop förvaltningens arbete med vissa tekniska system kopplat till säkerhet. I tjänsten ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
• Personsäkerhet
• Stöd för personal vid polisanmälningar
• Utveckla processer och tjänster inom personsäkerhetsområdet.
• Vara stöd till förvaltningar inom strategiska och praktiska frågor
kopplade till personsäkerhet.
• Leda utbildningar och workshops.
• Omvärldsbevakning
Regelbundna riskbedömningar för personal som blivit hotade i tjänsten skall göras och dokumenteras. Rutinerna ska hållas aktuella och följas upp fortlöpande. Rutinerna ska vara kända av alla arbetstagare som kan bli berörda av riskerna.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning för tjänsten. Du har dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och av operativt arbete med inriktning mot personsäkerhet. Det är meriterande med kunskap om tekniska system. Det är även meriterande med arbetslivserfarenhet från offentlig eller statlig verksamhet.
Du planerar, organiserar och driver dina egna processer mot uppställda mål och uppnår resultat. Du tänker strategiskt och ser verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv, samtidigt som du kan agera operativt. Du är uppmärksam och tillmötesgående och anstränger dig för att leverera optimala lösningar. Dessutom är du bra på att förmedla din kompetens till andra på ett pedagogiskt sätt.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!