OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.
Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.
Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.
Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod
ARBETSUPPGIFTER
Till oss på förvaltningen för funktionsstöd söker vi nu en utvecklingsledare säkerhet och krisberedskap med inriktning mot krisberedskap och civilt försvar.
Tillsammans med chef och kollegor ansvarar du för det lokala säkerhets- och krisberedskapsarbetet i Nämnden för funktionsstöd.
Säkerhetsområdet omfattar personsäkerhet, fysisk säkerhet, brandskydd samt informationssäkerhet och enheten ansvarar för strategisk planering och löpande uppföljning inom samtliga områden.
Krisberedskapsområdet omfattar risk- och sårbarhetsanalyser, kontinuitetsplaner och krisledningsövningar. Området omfattar även rådgivning och stöd till chefer i förebyggande krisledningsarbete samt deltagande i stadens nätverk och gemensamma arbete i krisberedskapsfrågor.
Som utvecklingsledare säkerhet och krisberedskap med inriktning krisberedskap och civilt försvar ansvarar du för planering, genomförande och uppföljning av samtliga delar inom krisberedskapsområdet. Du arbetar även med att ta fram och sammanställa beslutsunderlag till nämnd samt är projektledare för framtagandet av förvaltningens beredskapsplan som en del av vår uppbyggnad av Sveriges civila försvar.
För att enheten ska fungera som helhet, kunna hantera toppar av belastning inom enskilda områden samt hantera semesterplanering och liknande är det viktigt att du och dina kollegor har förståelse för varandras uppgifter och enhetens samlade ansvar och uppdrag. Du och dina kollegor kan därmed komma att behöva stötta varandra inom varandras ansvarsområden.
Tjänsten kommer att vara placerad i den nya enheten Säkerhet och krisberedskap som startar upp den 1 april 2022.
Då vi är en relativt ny förvaltning kommer du få möjligheten att vara med och bidra i uppbyggnaden av verksamheten som är placerad i avdelningen Stab, kommunikation och säkerhet. Utöver säkerhetsfrågor så ansvarar avdelningen även för service, informations- och ärendehantering samt kommunikation.
Den nya enheten kommer också att ha ett nära samarbete med förvaltningens avdelning kvalité och utveckling vad gäller fastighetsfrågor, både nyproduktion och förvaltning och vad gäller it, digitalisering och informationssäkerhet. I stabsavdelningen finns även dataskyddskontakter.
Vi erbjuder ett utmanande och roligt arbete med stor bredd i arbetsuppgifterna.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har examen från relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot säkerhet och krisberedskap samt arbetslivserfarenhet från området på en strategisk nivå. Erfarenhet av att ha arbetat som projektledare och som utvecklingsledare inom säkerhet och krisberedskap i en politiskt styrd organisation är meriterande.
För att passa i rollen som utvecklingsledare säkerhet och krisberedskap krävs att du är strategisk i tanken, men operativ i handling. Du har analytisk förmåga att hantera komplexa sammanhang som påverkar uppdraget i relation till förvaltningen för funktionsstöd och omvärlden. Arbetet innebär både en ledande och en samordnande roll, vilket ställer krav på att du är både samarbets- och serviceinriktad.
För att du ska kunna genomföra ditt uppdrag väl ser vi att du bra på att planera, prioritera, strukturera och genomföra arbetsuppgifter och du har en god språklig förmåga i såväl tal som skrift.
Välkommen till oss!
ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.
Som en del av urvalsprocessen kommer vi att använda oss av arbetspsykologisk testning. De sökande som uppfyller kraven kommer få testen skickat till uppgiven e-post. Kontrollera därför även skräpkorgen i din mail.
Intervjuer för denna tjänst kommer att hållas digitalt och planeras till den 11, 12 samt 21 april.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.