Utvecklingsledare säkerhet och krisberedskap - personsäkerhet

Utvecklingsledare säkerhet och krisberedskap - personsäkerhet

Arbetsbeskrivning

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi i förvaltningen för funktionsstöd en utvecklingsledare säkerhet och krisberedskap med inriktning mot personsäkerhets- samt trygghetsskapande och brottsförebyggande arbete. Tjänsten är placerad i enheten Säkerhet och krisberedskap som i sin tur är placerad i avdelning Stab, Kommunikation och Säkerhet. Utöver säkerhetsfrågor så ansvarar avdelningen även för service, informations- och ärendehantering samt kommunikation.
Enhetens arbete omfattar personsäkerhet, fysisk säkerhet samt krisberedskap där enheten ansvarar för strategisk planering och löpande uppföljning inom dessa områden.

Som utvecklingsledare med inriktning mot personsäkerhets- samt trygghetsskapande- och brottsförebyggande arbete ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp förvaltningens arbete inom personsäkerhets- samt trygghetsskapande och brottsförebyggande frågor. I din roll arbetar du även nära verksamheterna genom rådgivning och stöd till chefer, framförallt inom området personsäkerhet där du stöttar;
- för att skapa säkra och trygga arbetsplatser
- för att förebygga och minimera riskerna för hot, våld eller skada
- och ger råd till medarbetare som blivit utsatta för hot, våld eller skada

Du arbetar även med att ta fram och sammanställa beslutsunderlag till nämnd, informerar och utbildar exempelvis ledningsgrupper samt deltar i lokala samt stadenövergripande nätverk inom ditt ansvarsområde. I ditt uppdrag är du också avtalsansvarig för personlarm samt bevakningstjänster och samordnar insatser inom dessa båda områden.
För att enheten ska fungera som helhet, kunna hantera toppar av belastning inom enskilda områden samt hantera semesterplanering och liknande är det viktigt att du och dina kollegor har förståelse för varandras uppgifter och enhetens samlade ansvar och uppdrag. Du och dina kollegor kan därmed komma att behöva stötta varandra inom varandras ansvarsområden.

För att kunna utföra ett bra arbete krävs även samverkan med förvaltningens övriga stödfunktioner såsom medarbetare inom HR, Fastighet, IT, Inköpssamordnare och Informationssäkerhetssamordnare med flera.
Du som söker bör gilla ett omväxlande arbete med mycket kontakter med medarbetare och kollegor i staden samtidigt som du hittar fokus och ser målet i ditt arbetet med rapporter, rutiner och liknande.

Välkommen med din ansökan!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning på motsvarande minst 2 år heltidsstudier eller yrkeshögskoleexamen med relevant inriktning mot personsäkerhet och trygghetsskapande och brottsförebyggande arbete. Du behöver ha arbetslivserfarenhet från området på en strategisk nivå. Erfarenhet av att ha arbetat som utvecklings- eller projektledare inom området personsäkerhet i en politiskt styrd organisation är meriterande.

För att passa i rollen som utvecklingsledare säkerhet och krisberedskap krävs att du är strategisk i tanken, men operativ i handling. Du har analytisk förmåga att hantera komplexa sammanhang som påverkar uppdraget i relation till förvaltningen för funktionsstöd och omvärlden. Arbetet innebär både en ledande och en samordnande roll, vilket ställer krav på att du är både samarbets- och serviceinriktad.
För att du ska kunna genomföra ditt uppdrag väl ser vi att du bra på att planera, prioritera, strukturera och genomföra arbetsuppgifter och du har en god språklig förmåga i såväl tal som skrift.

Välkommen till oss!

ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning.
Urval och intervjuer kan komma att påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:

- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


13 september 2024

Konsult inom säkerhetsskydd

Konsult inom säkerhetsskydd

12 september 2024

10 september 2024