OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, stabil ekonomi, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan.
SOCIALFÖRVALTNINGENS STAB är centralt placerad i förvaltningen och ansvarar för förvaltningens utvecklingsarbete och stödfunktioner till myndighet och utförarverksamhet. Staben ansvarar för bland annat kvalitetsarbete, ärendeberedning till nämnd, ekonomiprocesser och verksamhetssystem.
Vill du ha en aktiv roll i utvecklingen av välfärdsuppdraget? Vill du vara med och bygga framtidens socialtjänst? Hos oss har du chansen att göra skillnad!”
Länk till Ekerö kommuns hemsida
Arbetsbeskrivning
Vi tror på dig och din förmåga – därför ger vi dig stort utrymme i din roll. Många som jobbar hos oss uppskattar förtroendet och ansvaret de får i vår kommun, eftersom det bidrar till mycket lärande och utveckling i vardagen. För att lyckas är du trygg i dig själv, ditt yrke och har förmågan att både ta för dig – och sätta gränser.
Vi söker dig som drivs av utmaningar och som vill finnas med där det händer. Om du gillar att arbeta strategiskt men inte heller tvekar för att hantera mindre komplexa uppdrag om det behövs kan det här vara ett uppdrag för dig!
I ditt uppdrag som utvecklingsledare befinner du dig i centrum för socialförvaltningens utvecklingsarbete. Du arbetar i nära samarbete med socialchefen, stabschefen och förvaltningens ledningsgrupp med att driva förändringsarbete och utvecklingsprojekt. Du ansvarar för utrednings- och analysarbete, omvärldsspanar, bereder ärenden till socialnämnden och genomför upphandlingar.
I rollen arbetar du tillsammans med kollegor och chefer på socialförvaltningen men du har också mycket samarbete med andra delar av kommunförvaltningen och med samarbetspartners. Du medverkar i socialförvaltningens ledningsgrupp och vid socialnämndens sammanträden.
Vi erbjuder dig ett meningsfullt uppdrag med utvecklande och omväxlande arbetsuppgifter där du har möjlighet att göra skillnad.
Kvalifikationer
För att du ska lyckas med uppdraget ska du:
• ha en relevant högskoleutbildning, exempelvis statsvetare, socionom, jurist eller motsvarande
• vara resultatorienterad, noggrann och ha en väl utvecklad förmåga att kommunicera i både tal och skrift
• kunna ta till dig komplex information, dra slutsatser och kunna förklara på ett pedagogiskt sätt
• ha förmågan att organisera och strukturera ditt arbete väl och vara bekväm med att planera, förbereda och leda möten och processer.
Det är meriterande om du tidigare har arbetat med utrednings- och utvecklingsuppdrag inom socialtjänst, i en kommun eller annan liknande verksamhet.
Som person tar du egna initiativ, tar ansvar för din uppgift och har lätt att anpassa dig till ett periodvis högt arbetstempo. I förhållande till andra har du en positiv attityd, är kommunikativ och har en god förmåga att skapa goda relationer med kollegor och samarbetspartners.
Tjänsten är ett föräldravikariat på 1 år med möjlig start i vår och med eventuell möjlighet till förlängning.
Välkommen med din ansökan.
Tillträde: 2022-05-02 eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Anställningsform: 6 månader eller längre
Länk till lediga jobb i Ekerö kommun
Om Ekerö kommun
Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser.
Vi lever vår värdegrund som innebär ett stort engagemang, god kommunikation med öppen dialog och ett professionellt förhållningssätt. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina.
Ekerö kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare och strävar efter ett tydligt fokus på hållbarhet. Under förutsättning att verksamhetens möjlighet att uppfylla sina mål kvarstår, har kommunen en positiv inställning till distansarbete när så är möjligt.
Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post.
Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sektionschef Christina Almelund
08-560 391 00
Sektionschef Britt-Marie Fransson
08-560 391 64
Biträdande sektionschef Ulrika Kannebäck Hagala
08-560 392 26
Rektor Inga-Lill Håkansson
08-564 108 20
Biträdande rektor Marika Zetterberg
08-564 108 20
Margit Hammarström, Kommunal
08-12457783
Anna-Klara Essén, Förskolechef
0736604044
Eva Svensson, Lärarförbundet
08-12457382
Britt-Marie Fransson, Enhetschef
08-124 571 64
Louise Dagerholm, Biträdande enhetschef
08-124 572 26