Utvecklingsledare till Uppdragsavdelningen, LSS-, psykiatri- och boendehand

Utvecklingsledare till Uppdragsavdelningen, LSS-, psykiatri- och boendehand

Arbetsbeskrivning

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?

Socialnämndens ansvar omfattar omsorg om äldre och funktionsnedsatta samt individ- och familjeomsorg.

All myndighetsutövning och beställning av tjänster är samlad i en gemensam uppdragsavdelning. Uppdragsavdelningen (ca 160 medarbetare) utreder behov, fattar beslut och beställer insatser från verksamheter inom kommunens egen regi eller från externa utförare.
Avdelningen består av åtta enheter.
Vår enhet består av en utvecklingsledare, 4 psykiatrihandläggare, 10 LSS handläggare (fördelat på barn, vuxen och boende) samt handläggare och administratör för sociala kontrakt.


ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som utvecklingsledare hos oss innebär att arbeta med dagligt metodstöd till handläggare, omvärldsbevakning, uppföljning och utvärdering av insatserna/verksamheten, skriva yttranden till myndigheter, arbete med statistik, intern- och egenkontroll för enheten samt utvecklingsarbete.

Visst självständigt utredningsarbete på övergripande nivå ingår.
Avdelningen arbetar processorienterat.

Du arbetar i nära samarbete med enhetschefen, handläggare och med övriga utvecklingsledare inom avdelningen.
Vi kan erbjuda ett spännande och omväxlande arbete. Personalgruppen består av både erfarna medarbetare som varit med under lång tid, och av medarbetare med kortare erfarenhet.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen, examen från högskolans sociala omsorgsprogram eller motsvarande.
Du har erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning, utredning och uppföljning inom socialt arbete samt har god kunskap i aktuella lagar och förordningar.

Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskaper av arbete med LSS och psykiatri.
Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbetsledning. Utvecklingsledaren håller ihop arbete med införande av IBIC så det är ett krav att du har arbetat med IBIC samt har processledarutbildning.
Du ska vara noggrann, analytisk och strukturerad.
Ha god förmåga att samarbeta med andra samt kunna arbeta självständigt med de uppdrag du får.
Det är av vikt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Personlig lämplighet är avgörande.

Det är viktigt att du är bekväm med att arbeta i en organisation med förändringar som en naturlig del.

Körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

Specialistsocionom

Specialistsocionom

22 november 2024

Handledare gruppledare inom socialtjänst till Stockholm!

Handledare gruppledare inom socialtjänst till Stockholm!

22 november 2024

21 november 2024