OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 60 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är cirka 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.
Socialförvaltningen och uppdragsavdelningen
Socialnämndens ansvarsområde omfattar individ- och familjeomsorg samt omsorg om äldre och funktionshindrade. All myndighetsutövning och beställning av tjänster är samlad i en gemensam uppdragsavdelning, med ca 220 medarbetare och all drift i egen regi är samlad i två utföraravdelningar. Uppdragsavdelningen utreder behov, fattar beslut och beställer insatser av kommunens egen regi eller av externa utförare och har det ekonomiska ansvaret i förhållande till socialnämnden. I ansvaret ingår uppföljning på så väl individ som verksamhetsnivå. I avdelningens uppdrag ingår att analysera och belysa framtida behov av nya verksamheter och utveckling av verksamheterna. Avdelningen består av ett antal enheter inriktade mot olika målgrupper: LSS/psykiatri, äldre, försörjning/arbetsmarknad, missbruk och barn o familj. Avdelningen har också en gemensam stabsfunktion.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu två utvecklingsledare med inriktning mot målgrupperna. Uppdragen kommer att fördelas utifrån kompetens efter tillsättningen.
Arbetet som utvecklingsledare är att arbeta för en god kvalité i verksamheten vilket innebär att arbeta strategiskt, med planering, utveckling, omvärldsbevakning samt uppföljning och utvärdering. Som utvecklingsledare är du delaktig i avdelningens arbete med att analysera och belysa framtida behov av nya verksamheter och utveckling av verksamheterna. Utredningsarbete på övergripande nivå och beslutsunderlag till Socialnämnden ingår i uppdraget.
I staben ingår förutom tre utvecklingsledare, avtalsutvecklare, verksamhetscontroller, IT utvecklare, lokalsamordnare, informatör kundcenter, administratörer och alkoholhandläggare. Avdelningschefen är din närmsta chef. Du kommer att ha ett nära samarbete med enhetscheferna och utvecklingsledarna på enheterna.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som
• har socionomexamen eller annan utbildning som bedöms likvärdigt
• har lång erfarenhet av socialtjänst och en god allmän kunskap inom det sociala området
• har god kunskap i gällande lagar och förordningar
För att lyckas i rollen som utvecklingsledare behöver du ha god samarbetsförmåga och vara en stabil person som kan arbeta självständigt och flexibelt. Du behöver också vara analytiskt och kunna se såväl detaljer som helhet samt sambanden däremellan. Du är noggrann och strukturerad och van vid att uttrycka dig i tal och skrift.
ÖVRIGT
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!