OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I vänliga och vackra Arjeplogs kommun ligger Sveriges största och fjällnära skärgård. Här har vi kortast restid till arbetet och samtidigt en storslagen natur runt hörnet. Här möts tiotusen år gammal kultur med innovativt näringsliv och forskning i världsklass. Vår fordonstestindustri och vår besöksnäring ger kommunen en internationell prägel.
Med invånarna i fokus ser vi till att det där självklara fungerar: en skola med god kvalitet, en omsorgsfull vård och en trygg livsmiljö.
Som arbetsgivare erbjuder vi dig ett utvecklande och meningsfullt arbete i en god gemenskap. Arjeplog, Àrjepluovve, är en samisk förvaltningskommun. Vi välkomnar därför särskilt sökanden med kunskaper i samiska språken och kulturen.
Beskrivning
Vård- och omsorgsverksamheten består av fem enheter; Individ- och familjeomsorgen, Särskilt boende, Hemtjänst, Hälso- och sjukvårdsenheten och LSS enheten.
I avdelningen ingår också en MAS och biståndshandläggning. Hos oss arbetar ca 150 medarbetare.
För att utveckla och kvalitetssäkra våra verksamheter och för att ta tillvara på avdelningens idéer förstärker vi nu avdelningen med en utvecklingsledare.
I tjänsten som utvecklingsledare är du direktunderställd Socialchefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp där du ges möjlighet att arbeta med övergripande frågor i nära samarbete med engagerade chefer och funktionsansvariga.
Arbetsuppgifter
Som utvecklingsledare har du en central roll inom avdelningens utvecklings- och kvalitetsarbete. Du ansvarar för att driva förbättrings- och kvalitetsutvecklingsprojekt och stöttar avdelningens enheter i att utveckla och genomföra idéer initierade av chefer och medarbetare. I din roll skriver du även rapporter, tjänsteutlåtanden och gör utredningar.
Du håller i workshops med personalgrupper inom avdelningen och du utgör ett kvalificerat och praktiskt stöd till enhetschefer och arbetsgrupper i utvecklingsfrågor.
Uppdraget är både strategiskt och operativt och innebär mycket samverkan både internt och externt med t ex andra avdelningar inom kommunen samt med externa aktörer. I din roll är det viktigt att du är duktig på omvärldsanalys och håller dig uppdaterad på nyheter och utveckling inom socialtjänstens område. Omvärldsbevakning och nätverkande är därför också en viktig del av ditt uppdrag.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- Socionomexamen eller annan av arbetsgivaren bedömd likvärdig utbildning
- Erfarenhet av handläggning inom något av avdelningens verksamhetsområden
- Chefserfarenhet och/eller erfarenhet av att leda grupper
Meriterande:
- Erfarenhet av utveckling-och kvalitetetsarbete inom socialtjänsten
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är strukturerad och kvalitetsmedveten, som självständigt driver ditt arbete framåt. Du är lyhörd för avdelningens idéer och har en mycket god samarbetsförmåga samt har förmåga att leda andra. Du är pedagogisk och har en väl utvecklad språklig analytisk förmåga samt mycket god kommunikationsförmåga i tal och skrift, på svenska.
Villkor
Sysselsättningsgrad 100%
Varaktighet tillsvidare
Tillträde 2021-01-01
Provanställning kan komma att tillämpas
Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.