Utvecklingsorienterad Administrativ chef med kunskaper inom HR till MERAB

Utvecklingsorienterad Administrativ chef med kunskaper inom HR till MERAB

Arbetsbeskrivning

Mellanskånes Renhållningsaktiebolag, MERAB, är ett kommunalt avfallsbolag, som ägs av kommunerna Eslöv, Hörby och Höör. Bolaget ansvarar för avfallshanteringen i ägarkommunerna och verksamheten omfattar insamling och behandling av hushållsavfall och verksamhetsavfall. MERAB ansvarar även för driften av Rönneholms avfallsanläggning och 6 stycken återvinningscentraler. Bolaget har ett fyrtiotal medarbetare och omsätter ca 100 miljoner kronor per år. Läs mer om oss på www.merab.se

.

Vill du som utvecklingsorienterad ledare och chef aktivt bidra till att skapa ett mer hållbart samhälle? Då är det kanske du som är vår nya Administrativa chef. 

Det pågår ett spännande utvecklings- och förbättringsarbete inom en rad områden på MERAB. Som administrativ chef kommer du att bli en nyckelperson inom den fortsatta utvecklingen av MERAB.

Beskrivning av arbetsuppgifterna
MERAB är inne i ett utvecklings- och förbättringsarbete där vår verksamhets olika funktioner ses över. Befattningen är ny och du kommer att ha stor möjlighet att påverka samt driva arbetet framåt. Som administrativ chef har du ansvar för den övergripande rapporteringen om både ekonomi och verksamhet till bolagets ledning och styrelse samt att utveckla uppföljningen och styrningen av ekonomi samt ta fram relevanta nyckeltal.

Utöver din roll som administrativ chef kommer du även att vara bolagets verksamhetscontroller samt ansvara för att bygga struktur och utveckla uppföljningen av verksamheten. Arbetsuppgifterna är av både strategisk och operativ karaktär. I rollen ingår budget-, resultat- och personalansvar samt delegerade uppgifter gällande arbetsmiljö.

Även det HR-strategiska arbetet behöver utvecklas, vilket du förväntas arbeta operativt med samtidigt som du utvecklar strukturen gällande det systematiska arbetsmiljöarbetet. Du arbetar nära VD och övriga chefer på bolaget och är ett stöd till dem med att ta fram och följa upp mål, nyckeltal och olika planer.

Till din hjälp har du en redovisningsekonom samt en kommunikatör.

Vi erbjuder
Hos oss får du ett omväxlande uppdrag som handlar om att förändra och utveckla vår verksamhet. Det här är delvis en ny roll så det finns stora möjligheter för dig att påverka såväl innehåll som utformning av tjänsten. 

Avfallsbranschen är samhällsviktig, komplex och full av nya spännande utmaningar för att skapa ett hållbart samhälle. Du kommer att vara en av hörnpelarna i arbetet med att bygga och utveckla vår verksamhet. I ditt arbete är du också med och bidrar till MERAB:s vision ”Tillsammans för en hållbar framtid”.

På MERAB erbjuder vi en inkluderande arbetsmiljö och stora möjligheter att påverka och göra skillnad - på riktigt. Vill du bli en av oss?

Erfarenhet som efterfrågas
För att lyckas i rollen som administrativ chef hos oss, är du i grunden utbildad civilekonom med inriktning redovisning gärna kombinerat med erfarenhet och eller utbildning inom HR och arbetsrätt eller annan utbildning inom organisation, ledning och styrning som vi finner relevant. Du har också erfarenhet av redovisning, bokslut, ekonomistyrning samt uppföljning och rapportering inom ekonomi. Bred kompetens och erfarenhet av likvärdiga uppdrag är en stor fördel. Tidigare chefserfarenhet är en absolut förutsättning.

Utöver ovan behöver du även ha följande erfarenhet:

* Goda IT-kunskaper (Office 365, affärssystem)
* Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
* Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
* B-körkort är ett krav då vi har verksamhet på flera olika platser

Meriterande är erfarenhet av:

* Upphandlingar
* Kommunal verksamhet
* Avfallsbranschen

Personliga egenskaper
För att trivas i den här rollen är du trygg och prestigelös både som person och ledare. Du har erfarenhet av förändringsledning och du finner det stimulerande och utvecklande att arbeta inom en verksamhet som förändras över tid. Det är också viktigt att du har förmågan att få medarbetarna och kollegorna med dig. Som person är du utvecklingsorienterad, bra på att se möjligheter till förbättringar och optimering av processer. Vi tror också att du är uppmärksam på detaljer samtidigt som du kan se helheten. 

Bolaget är inne i ett utvecklings- och förbättringsarbete där kommunikation är ett viktigt verktyg. Vi ställer höga krav på engagemang och på en välutvecklad samarbetsförmåga. Du är strukturerad, lyhörd samt har en mycket god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig mycket väl i både tal och skrift.

Sist men inte minst så har du ett stort engagemang för hållbarhetsfrågor. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och profil till den här tjänsten. 

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Kollega och du är välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Johan Spjuth på 0733- 67 06 60 vid frågor. Sista ansökningsdag är den 3 december, men ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Ny Kollega skapar nya möjligheter och växtkraft mellan människor och företag främst inom Öresundsregionen men även i Göteborg och Stockholm. Vi levererar kundanpassade tjänster inom: Rekrytering - Search - Personaluthyrning - Interim. Vi är medlem i Kompetensföretagen och blev i oktober 2021 ett auktoriserat rekryterings- och uthyrningsföretag. Läs mer om oss på vår hemsida nykollega.se eller följ oss på LinkedIn och Facebook.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Ny Kollega i Skåne
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 november 2023
  • Ansök senast: 3 december 2023

Liknande jobb


17 december 2024

16 december 2024