OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du god administrativ förmåga och sinne för detaljer utan att tappa helhetsperspektivet? Då vill vi att du ska fortsätta läsa!
Tjänsten
Som hyresspecialist har du ett varierande uppdrag där du stöttar övriga avdelningar inom SISAB rörande hyresavtalsfrågor. Det kan gälla frågor avseende servitut, arrende, tomträttsavtal, fastighetsbildningar, hyresförhandlingar, upprättande av hyresavtal, avtalsuppföljningar, diskutera hyresgästanpassningar och hantering av hyresmarknadsundersökningar. Då vi lever i ständig föränderlig värld ligger det även i uppdraget att kunna utveckla de administrativa arbetssätten.
Tjänsten tillhör hyresenheten på den administrativa avdelningen där ni är två stycken hyresspecialister som rapporterar till avdelningschefen.
Kvalifikationer
För att lyckas i denna roll tror vi att du som person är driven, analytisk och självständig med god administrativ förmåga, du har lätt för att samarbeta med andra och du uttrycker dig väl i tal och skrift.
Vi söker efter någon med goda kunskaper i hyreslagsstiftning samt erfarenhet av lokalförsörjningsfrågor. Du har erfarenhet av förhandling och upprättande av hyresavtal. Din utbildningsbakgrund finner vi inom juridik/ekonomi på universitets eller högskolenivå eller motsvarande. Tjänsten kräver vidare att du har minst ett par års erfarenhet av motsvarande arbete inom fastighetsbranschen. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med fastighetsdatabaser. Att du har viljan och förmågan att driva utvecklingsprojekt ser vi som positivt!
Tjänsten är en tillsvidareanställning och provanställning tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 20 maj genom att klicka på Ansök nedan.
Frågor besvaras av: Carl Bodsten (Administrativ chef): 08-508 422 35.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och provanställning tillämpas.