OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Swegon Group AB, ägt av det på Stockholmsbörsen listade Investment AB Latour, är en marknadsledande leverantör inom området inomhusklimat, som erbjuder lösningar för ventilation, värme, kyla och klimatoptimering, samt uppkopplade tjänster och teknisk expertis. Swegon har dotterbolag och distributörer över hela världen och 16 produktionsenheter i Europa, Nordamerika och Indien. Företaget har mer än 2 600 anställda och hade 2020 en omsättning på 6 miljarder SEK.
Utvecklingsorienterad medarbetare till kundreskontra
Kvänum
Vill du vara med på en spännande resa tillsammans med ett ambitiöst och kompetent team på Swegon Nordic Primary Accounting Center? Är en god arbetsmiljö, innovation, hållbarhet och personlig utveckling viktigt för dig? Då är Swegon din framtida arbetsgivare.
På Swegon erbjuder vi inte bara spännande utmaningar utan även en kultur präglad av våra värderingar; ”Customer Empathy, Trust och Commitment”, som genomsyrar allt vi gör och är utgångspunkten i de beslut vi fattar och hur vi agerar mot varandra. På Swegon har vi en öppen organisation med korta beslutsvägar och gott om utvecklingsmöjligheter.
Swegons produkter är designade för att skapa ett bra inomhusklimat men för oss är det lika viktigt att ha ett bra arbetsklimat och en god balans mellan karriär och privatliv.
Om tjänsten
Vi söker nu en kollega inom ekonomi för arbete med kundreskontra och kredithantering. I rollen kommer du att ingå i AR-teamet och delta i det löpande arbetet mot vår säljorganisation och koncernbolag. Vårt Accounting Center innefattar hela Norden vilket innebär att du har kontakt med och arbetar mot 4 olika länder. Arbetsuppgifterna kommer bestå av kredithantering, reskontrahantering, handlägga inbetalningar och kundadministrering mm.
Det är en mångsidig tjänst där du aktivt kommer att medverka i utveckling av processer och automatisering av flöden. Tjänsten innebär daglig support för både externa och interna (nationella och internationella) kunder med ärende av varierande komplexitet.
Din profil
Vi söker dig som har en ekonomiutbildning på eftergymnasial nivå samt tidigare erfarenhet av arbete med kredithantering och kundreskontra. Då arbetet kommer att innebära både svenska och internationella kontakter är det dessutom viktigt att du har goda kunskaper i engelska och svenska, både muntligt som skriftligt. Arbetet kommer även innebära en del kontakt med finsktalande personer, så det är starkt meriterande om du har kunskaper i det finska språket. Som person är du noggrann och ansvarsfull samt har god känsla för detaljer. Du är serviceinriktad och har en förmåga att arbeta med flera parallella arbetsuppgifter och processflöden samt är lösningsorienterad. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med kreditgivning är det ett stort plus.
Vi arbetar med Infor M3 så erfarenhet av detta system är meriterande. Även Office-programmen, framförallt Excel används i det dagliga arbetet.
Placering
Placeringsort för tjänsten är Kvänum. Placering i Göteborg skulle dock kunna vara aktuellt under förutsättning att du kan resa till Kvänum någon gång per vecka.
Som ett led i vårt jämställdhetsarbete vill vi gärna uppmana manliga kandidater att söka denna tjänst.
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten, kontakta Anne Strömberg, anne.stromberg@swegon.se. Välkommen med din ansökan på www.swegon.com/jobb senast 20/9-21.
Vi undanbeder oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.