Utvecklingssamordnare

Utvecklingssamordnare

Arbetsbeskrivning

Kalmar växer och vi är nu över 70 000 invånare.
Kalmar har en fantastisk kulturhistorisk miljö som ger staden charm och karaktär men Kalmar är också en modern universitetsstad med visioner. Här finns framtidstro, bra kommunal service och stadspuls parallellt med en livskraftig landsbygd.

Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 200 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi ca 6 000 anställda.

Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet. Kalmar kommun värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till det.

Tillsammans gör vi ett Kalmar för alla ännu bättre. Välkommen att söka jobb hos oss!

Omsorgsförvaltningen ansvarar för omsorg av och insatser till äldre människor. En av Sveriges viktigaste samhällsfunktioner. Hos oss arbetar undersköterskor, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, sjukgymnaster och enhetschefer på våra äldreboenden och inom hemtjänsten.

Grundläggande för vårt viktiga och givande arbete är att varje människa är unik, varje möte är unikt och vi når framgång genom samverkan och delaktighet. Vi erbjuder dig ett arbete med varierande arbetsuppgifter. Du får möjligheter att utvecklas och bidra till samhällsnyttiga insatser.



ARBETSUPPGIFTER
Till omsorgsförvaltningens administration söker vi nu en verksamhetsutvecklare.
Du arbetar på uppdrag av förvaltningens administrativa chef. I tjänsten kommer du att verka i en projektledande roll samt med att utreda verksamhetens avvikelser.
Du kommer att arbeta förvaltningsövergripande och utgör en övergripande stödfunktion för kvalitets-och förbättringsarbete.

Arbetet innebär bland annat juridiska frågor kopplat till offentlighet och sekretesslagen, men-prövningar samt socialtjänstlagen, avvikelsehantering och utredningar (tex Lex Sarah). Du kommer också att vara ett stöd i förvaltningens måluppföljning och analysarbete, behjälplig med framtagande av rutiner/riktlinjer samt insamling av statistik. Arbetet sker i en processorinterad organisation.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas som utvecklingssamordnare hos oss har du en akademisk utbildning inom socialt arbete och eller juridik.. Meriterande är tidigare erfarenhet från kvalitets- och utvecklingsarbete gärna inom vård- och omsorg. Erfarenhet att arbeta i en ISO certifierad organisation (ISO 9001, ISO 14001).

Ditt driv och engagemang gör att du hittar nya lösningar för både verksamheten och förvaltningens arbete. Du är prestigelös, serviceinriktad och social. Du entusiasmerar andra och är bra på att bygga relationer och nätverk. Du har lätt för att kommunicera på alla nivåer och kan göra arbetsområden begripliga för både chefer och medarbetare i förvaltningen.
Vidare tror vi att du är en strukturerad och kvalitetsmedveten person där omvärldsbevakning är en naturlig del av ditt arbete. För att möta tjänstens utmaningar ser vi vikten av att du är en flexibel och självgående person med mycket god analytisk förmåga. Eftersom vi är en stor verksamhet behöver du ha en helhetssyn och förstå sammanhanget mellan ekonomi och verksamhet.

Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och i skrift har ett strukturerat arbetssätt och en god förmåga att fatta egna beslut. Arbetet ställer höga krav på integritet och social säkerhet. Som person är du ansvarskännande och noggrann. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.

Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

Sammanfattning

Liknande jobb