OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Götene kommun är den lilla kommunen med många möjligheter. Här finns en stor bredd i kompetensen och samtidigt en närhet som gör det enkelt att samarbeta över både organisatoriska och professionella gränser. Vi som arbetar i Götene kommun är till för dem som bor i, besöker och verkar i Götene kommun och all vår verksamhet syftar till att stödja deras behov. Grunden i vårt medarbetarskap är ansvar, etik, mod och ärlighet. Som medarbetare i Götene är du engagerad och delaktig och vi eftersträvar arbetsplatser som stimulerar till initiativrikedom, kreativitet och ansvarstagande. Vi kan erbjuda meningsfulla och samhällsnyttiga arbeten. Inom Götene kommun vill vi på bästa sätt ta vara på din kompetens i arbetet. Vill du veta mer om vad Götene och Skaraborg har att erbjuda i form av boende, fritidsaktiviteter och upplevelser? Besök https://www.livetiskaraborg.se/: eller https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/gotene
Beskrivning
Vi söker nu en ny kollega som utvecklingssamordnare till utvecklings- och kommunikationsenheten.
Det är en nyskapad enhet som är en del av sektor Ledning och stöd. I enheten ingår medborgarkontor, kommunikation samt utveckling- och digitalisering och vi är nio medarbetare.
Dina arbetsuppgifter
I din roll har du ett övergripande ansvar med att samordna och driva kommunens mål- och förbättringsarbete samt vara ett metodstöd i dessa frågor. Du följer upp mål samt analyserar och kommunicerar resultat på en kommunövergripande nivå. Du kommer även att stödja kommunens verksamheter med rådgivning och vägledning samt genomföra utbildnings- och informationsinsatser. Detta innebär arbete både enskilt och i samverkan med andra inom kommunen.
En annan roll är att delta i uppdrag genom att t.ex. leda, utveckla och samordna, vilket innebär att du medverkar i kommungemensamma utvecklingsarbeten inom olika områden.
Du kommer även att ha det övergripande ansvaret för Stratsys. Stratsys omfattar flera olika moduler och styrmodeller och med systemet samordnas och effektiviseras styrning och uppföljning av verksamheterna samtidigt som det medför ett enhetligt arbetssätt.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning inom verksamhetsutveckling eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Du får gärna ha erfarenhet av arbete i verksamhetssystemet Stratsys samt erfarenhet av att arbeta i kommunal verksamhet inom ledningssystem/styrning och ledning.
Du är en trygg, stabil, målmedveten och utåtriktad person som arbetar strukturerat och systematiskt. Du har god problemlösningsförmåga, är analytisk och förstår betydelsen av uthållighet och systematik i kvalitetsarbetet. En stor del av ditt arbete består av kommunikation vilket innebär att du har lätt för att samarbeta och knyta kontakter samt har god förmåga att kommunicera i både tal och skrift.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställningar med sysselsättningsgrad 100%. Tillträde enligt överenskommelse, provanställning kan komma att tillämpas.
Urval och intervjuer kan komma att ske under annonseringstid, så sök redan idag
Välkommen med din ansökan!
Vi tar endast emot ansökningar elektroniskt via vår hemsida. Bemannings-och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser undanbedes. Götene kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Götene kommun strävar mot jämställdhet och mångfald i våra verksamheter och arbetar därför aktivt för en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald.