OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20202409
Arbetsuppgifter
Kvalitets- och utvecklingsenhetens uppdrag är att samordna och utveckla fastighets- och gatukontorets övergripande styr och ledningsprocesser. Till exempel inom målstyrning, intern kontroll, miljöledning och systematiskt kvalitetsarbete. Vårt uppdrag innebär att vi är ett stöd till förvaltningens ledning i deras styrande funktion. Vi stöttar också förvaltningens samtliga chefer samt leder förvaltningsövergripande arbetsgrupper och forum. Enheten fungerar som en länk mellan kommunens övergripande arbete inom våra områden och den egna förvaltningen.
Vi söker nu en utvecklingssamordnare som ska fortsätta arbetet med att samordna fastighets- och gatukontorets förbättringsarbete. I denna tjänst kommer du att leda förvaltningens forum för förbättringsarbete och genom detta utveckla modeller och arbetssätt som underlättar för chefer och medarbetare att förbättra sina processer och sitt resultat. Du kommer att stötta verksamheten i att kartlägga och utveckla sina processer, samt leda förvaltningsövergripande utvecklingsuppdrag. Du kommer att bland annat ha ett nära samarbete med förvaltningens IT-verksamhet som stöttar arbetet med verksamhetsutveckling genom digitalisering.
I denna tjänst kommer du att arbeta nära tillsammans med enhetens medarbetare med ansvar för målstyrning och intern kontroll för att skapa en helhet i förbättringsarbetet på förvaltningen. Du kan också komma att handlägga ärenden och göra olika utredningar till tekniska nämnden och till förvaltningens ledningsgrupp.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk examen med samhällsvetenskaplig inriktning motsvarande kandidatnivå eller annan examen som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Du har ett par års relevant och aktuell erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter från en politiskt styrd organisation.
Har du dokumenterad utbildning i systematiskt kvalitetsarbete eller metoder kopplade till området så är detta meriterande. Likaså om du har dokumenterad utbildning i processledning eller utbildning i förändringsledning. Har du har erfarenhet av att leda och samordna organisationsövergripande kvalitetsarbete är även detta meriterande och likaså om du har erfarenhet av verksamhet inom tekniska nämndens ansvarsområde.
Du har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. För att lyckas i denna roll behöver du vara lyhörd med fokus på verksamhetens behov samt prestigelös och nyfiken. Då tjänsten innebär många interna kontakter krävs det att du har god samarbetsförmåga och är tydlig i ditt sätt att kommunicera. Du har förmåga att se, tolka, översätta och förklara komplexa sammanhang såväl som att lösa problem både självständigt och tillsammans med andra.
Tjänsten kräver att du självständigt kan prioritera och strukturera dina arbetsuppgifter men även vara flexibel och kunna ändra din prioritering vid ändrade förhållanden. Du behöver även vara uthållig och ha förmåga att slutföra planerade aktiviteter.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Vad erbjuder vi dig?
Fastighets- och gatukontoret erbjuder ett öppet och prestigelöst arbetsklimat där vi värdesätter och förstår vikten av att kommunikation är en integrerad del av verksamheten. Du kommer att tillhöra ett litet engagerat team som sätter ett stort värde på öppen kommunikation och tillsammans med dina kollegor kommer du ha stor frihet att forma ditt arbete. Låter det här som en tjänst som passar dig? Tveka då inte att skicka in ditt CV och personliga brev.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om arbetsplatsen
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?
På uppdrag av tekniska nämnden äger, utvecklar och förvaltar fastighets- och gatukontoret stadens mark. Genom en effektiv och modern organisation möjliggör vi ett gott stadsliv för Malmöborna och stadens näringsliv. Vi bygger en stad.
Våra värderingar bygger på människors lika värde och vi tycker att det är viktigt med en balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du en spännande och dynamisk arbetsplats med trygghet genom kollektivavtal samt förmåner som friskvårdbidrag, flexibel arbetstid, möjlighet till semesterväxling m.m.
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med media-säljare, rekryteringssajter och liknande.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta nedan nämnda kontaktpersoner.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98