OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Tjänsten som utvecklingssamordnare tillhör utvecklingsenheten, vilken är en del av avdelningen för Tillväxt & hållbar utveckling som består av ca 30 medarbetare.
Medarbetarna på utvecklingsenheten har i uppdrag att verka för Kristianstads kommun genom att bidra till ett gott företagsklimat, fler etableringar, bra evenemang, attraktivt resmål, centrum- och landsbygdsutveckling samt en hållbar tillväxt.
Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
I arbetsuppgifterna ingår att projektleda egna evenemang och vara kontaktperson till externa aktörer inför, under och efter arrangemanget.
Samordning av tekniskt-/infrastrukturstöd till aktörer och tekniska förvaltningen/kommunala instanser med mera ingår. I arbetet ingår även handledning till aktörer på offentliga plats och eventuellt bistånd i kontakt med tillståndsmyndigheter i kommunen samt samordning, stöd- och service till medarrangörer.
Du administrerar ansökningar till kommunens Coronastöd Evenemang och medverkar i rekrytering av evenemang till Kristianstad med omnejd.
Vidare administrerar du evenemangsfunktionens sidor på kristianstad.se samt evenemang på den orangea stadens evenemangskalender.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har gymnasieutbildning och utbildning inom projektledning eller annan likvärdig inriktning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten. Vi vill att du har arbetslivserfarenhet av projektledning och evenemangsarbete. Vidare ser vi gärna att du har vana av att samverka, samarbeta och nätverka i lokala/regionala sammanhang.
Du har erfarenhet av att kommunicera i många olika kanaler och förmåga att presentera information på ett tydligt, anpassat och inspirerande sätt till olika målgrupper. Arbetet bygger på kommunikation och dokumentation vilket kräver att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift samt att du har goda kunskaper i Officepaketet. Har du kunskap inom kommunikation och marknadsföring på sociala medier är det meriterande liksom kunskaper i Adobe Indesign, Photoshop och Illustrator. B-körkort är ett krav.
Vi söker dig som har förmåga att skapa och bibehålla goda relationer, både intern och externt, du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner. Din förmåga att planera och organisera ditt arbete samt att du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter kommer väl till pass i arbetet.
ÖVRIGT
Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor. Från den 1 januari 2021 finns också all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun . Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven.
I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.
Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vår ansökningsknapp, utan kontakta HR-rekrytering via växeln 044-13 50 00 för en säker ansökningsprocess.
Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.