OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20210742
Arbetsuppgifter
Funktionsstödsförvaltningen är inne i ett spännande arbete kring styrning, ledning och kvalitet i verksamheterna. För att ge stöd i förvaltningsledningens arbete söker vi nu en utvecklingssekreterare till förvaltningens kansli.
I rollen som utvecklingssekreterare på kansliet fungerar du som ett strategiskt och administrativt stöd till förvaltningsdirektören. I ditt uppdrag driver du delar av förvaltningens utvecklingsarbete i nära samarbete med förvaltningsdirektören och har en koordinerande roll där du stödjer förvaltningsledningen i planering och uppföljning av olika uppdrag och processer. Det administrativa arbetet består bland annat av mötesplanering och sekreterarskap för förvaltningens ledningsgrupp och andra förvaltningsövergripande möteskonstellationer.
Tjänsten kan även innebära andra för utvecklingssekreterare vanligt förekommande uppgifter, som att skriva ärenden till nämnd och utrednings- och utvecklingsarbete.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen från samhällsvetenskaplig universitets-/högskoleutbildning eller annan universitets-/högskoleutbildning som arbetsgivaren finner relevant.
Vi vill att du har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en politiskt styrd organisation och det är meriterande om du har erfarenhet av att samordna styr- och ledningsprocesser. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att facilitera möten, liksom att dokumentera och ta fram underlag och presentationer med utgångspunkt i förda dialoger.
För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara en strukturerad och analytisk person som tänker strategiskt och har ett brett perspektiv. Du behöver också vara nyfiken och lyhörd för att kunna förstå verksamheternas behov och för att kunna bidra till att omsätta uppdrag från nämnden till förvaltningen. Då uppdraget innebär att du arbetar med många olika frågor parallellt är det också viktigt att kunna prioritera och planera om vid behov. Du arbetar mycket bra med andra, samtidigt som du självständigt driver egna processer.
Vi förutsätter att du har en mycket god skriftlig och muntlig förmåga i svenska och är bekväm med att arbeta i olika IT-baserade verksamhetssystem och i Office-paketet.
Om arbetsplatsen
Funktionsstödsförvaltningen har en strategisk avdelning, med fem enheter, vars uppdrag är att säkerställa och bidra till god kvalitet och utveckling inom förvaltningen. Uppdragen spänner över hela förvaltningen men avdelningen har även funktioner som arbetar övergripande inom Malmö stad. Tjänsten är placerad på enheten kvalitet och utveckling. Vi sitter tillsammans med förvaltningsledningen och övriga stabsavdelningar i ljusa och tillgängliga lokaler i centrala Malmö och det finns goda pendlingsmöjligheter.
På enheten arbetar för närvarande 15 personer med systematiskt kvalitetsarbete, samordning av styr- och ledningsprocesser och uppgifter kopplade till stadsövergripande frågor, som barnrätt, antidiskriminering och jämställdhet. I enhetens uppdrag ingår också FoU-frågor och förvaltningens kansli. Du kommer att tillhöra kansliet, men också arbeta nära övriga kollegor på enheten och avdelningen.
I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 2400 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: 100%
Antal tjänster: 1
Tillträde: Efter överenskommelse
Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98