OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20212101
Arbetsuppgifter
Brinner du för att hitta nya och innovativa lösningar som kan utveckla en verksamhet framåt tillsammans med chefer inom funktionsstödsförvaltningen? Är du samtidigt en hejare på administration såväl som kommunikation och går igång på att skapa kreativa kommunikationslösningar? Är svaret ja på samtliga frågor kan du bli vår nya utvecklingssekreterare på avdelningen för stöd, hälsa och daglig verksamhet!
I rollen som utvecklingssekreterare fungerar du som ett strategiskt och administrativt stöd till avdelningschefen. Du har en navigerande roll där du samordnar och säkrar upp processer på flera nivåer gentemot chefer och andra avdelningar. Bland annat driver du delar av avdelningens utvecklingsarbete i nära samarbete med avdelningschefen.
Det administrativa arbetet består bland annat av mötesplanering och sekreterarskap för avdelningens ledningsgrupp och andra avdelnings- och förvaltningsövergripande möteskonstellationer. Utöver detta innebär tjänsten diverse punktinsatser såsom utredningsarbete och yttranden.
En annan viktig del i ditt arbete är målarbetet för avdelningen. Din roll är att samordna avdelningarnas målarbete genom hela processen – från planering till uppföljning och utvärdering. Arbetet sker i nära samarbete med avdelningens chefer och med andra avdelningar inom förvaltningen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen från samhällsvetenskaplig universitets-/högskoleutbildning eller annan universitets-/högskoleutbildning som arbetsgivaren finner relevant. Vi ser gärna att du har erfarenhet av systematiskt kvalitetsarbete och av att samordna styr- och ledningsprocesser.
Som person är du strategisk, kreativ och har ett brett perspektiv. För att trivas och lyckas i rollen måste du vara serviceinriktad, positiv och en driven person. För dig är det en självklarhet att arbeta tillsammans med andra samtidigt som du självständigt driver egna processer. Kommunikation är en av dina starka sidor och vi förutsätter att du har mycket god skriftlig och muntlig förmåga i svenska. Med enkelhet designar du tilltalande och tillgängliga presentationer och är bekväm i att arbeta i olika IT-baserade verksamhetssystem och i Office-paketet.
Om arbetsplatsen
I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 2400 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!
Vi erbjuder dig en utvecklande roll där du har ett nära samarbete med avdelningschefen. Vi sitter i moderna, centrala lokaler i Malmö med goda kommunikationsmöjligheter. En god balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss. Vi har flextidsavtal och erbjuder friskvårdsbidrag.
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Ansökningarna kommer att behandlas utifrån de uppgifter som registreras i din digitala ansökan. Var därför noga med att föra in alla utbildningar, erfarenheter och meriter du vill göra gällande på ett korrekt sätt innan ansökan skickas iväg.
Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Löpande urval sker under annonseringstiden, så välkommen med din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98