Utvecklingssekreterare

Arbetsbeskrivning

Ref: 20220586

Arbetsuppgifter
Funktionsstödsförvaltningen myndighetsenhet står inför en omorganisation då vi växer och söker därför fler medarbetare som vill vara med i detta spännande och utvecklande arbete.

Rollen som utvecklingssekreterare till avdelning myndighet och socialpsykiatri är ett spännande arbete för dig vill vara ett viktigt stöd till enhetens ledning i uppdraget att leda och utveckla verksamheten.

I arbetet ingår planering, utredning, utveckling, samordning och uppföljning av arbeten inom enhetens olika verksamhetsområden. Uppdraget innebär mycket kontakter både med interna och externa samverkanspartner.

Tjänsten kan även innebära arbetsuppgifter såsom att skriva ärenden till nämnd och utrednings- och utvecklingsarbete.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen från samhällsvetenskaplig universitets-/högskoleutbildning eller annan universitets-/högskoleutbildning om minst 180hp som arbetsgivaren finner relevant. Du har arbetat med myndighetsutövning i minst fem år och har under den tiden skapat dig mycket goda kunskaper gällande lagstiftning och praxis inom området, men även mycket goda kunskaper om vår målgrupp.

Vi vill att du har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en politiskt styrd organisation och det är meriterande om du har erfarenhet av att samordna styr- och ledningsprocesser. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att facilitera möten, liksom att dokumentera och ta fram underlag och presentationer med utgångspunkt i förda dialoger.

För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara en strukturerad och analytisk person som tänker strategiskt och har ett brett perspektiv. Du behöver också vara nyfiken och lyhörd för att kunna förstå verksamheternas behov och för att kunna bidra till att omsätta uppdrag från nämnden till förvaltningen. Då uppdraget innebär att du arbetar med många olika frågor parallellt är det också viktigt att kunna prioritera och planera om vid behov. Du arbetar mycket bra med andra, samtidigt som du självständigt driver egna processer.

Du har mycket god digital kompetens och ser det naturligt att använda datorn som arbetsredskap. Du har erfarenhet av att arbeta i IT-baserade verksamhetssystem och i Office-paketet. Vi förutsätter att du har en mycket god skriftlig och muntlig förmåga i svenska.

Om arbetsplatsen
I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

Information om tjänsten
Anställningsform: En tillsvidareanställning och ett vikariat 
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 2
Tillträde: Enligt överenskommelse

Övrigt
I denna rekrytering har vi valt att utesluta det personliga brevet i ansökningsförfarandet för att än mer säkerställa en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Vi ber dig därför att endast bifoga CV i din ansökan.

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. 

Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2022
  • Ansök senast: 28 mars 2022

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


Continuous Improvement

25 november 2024

22 november 2024

Innovationsledare

22 november 2024