OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20221217
Arbetsuppgifter
Brinner du för att hitta innovativa lösningar som kan utveckla en organisation framåt? Är du samtidigt en hejare på administration, kommunikation och som triggas av att skapa kreativa sätt att arbeta med uppföljning? Är svaret ja på dessa frågor kan du bli vår nya utvecklingssekreterare på avdelningen för stöd, assistans och daglig verksamhet!
Som utvecklingssekreterare är du direkt underställd en avdelningschef. I rollen som utvecklingssekreterare fungerar du som ett strategiskt och administrativt stöd till avdelningschefen. Du har en navigerande roll där du samordnar och säkrar upp processer på flera nivåer gentemot chefer och andra avdelningar, bland annat driver du delar av avdelningens utvecklingsarbete i nära samarbete med avdelningschefen. Det administrativa arbetet består bland annat av mötesplanering och sekreterarskap för avdelningens ledningsgrupp och andra avdelnings- och förvaltningsövergripande möteskonstellationer. Utöver detta innebär tjänsten diverse punktinsatser såsom utredningsarbete och besvarande av remisser.
En annan viktig del i ditt arbete är målarbetet för avdelningen. Din roll är att samordna avdelningens målarbete genom hela processen – från planering till uppföljning och utvärdering. Arbetet sker i nära samarbete med avdelningschefen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen från samhällsvetenskaplig universitets-/högskoleutbildning eller annan universitets-/högskoleutbildning som arbetsgivaren finner relevant. Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en politiskt styrd organisation och vi ser gärna att du har erfarenhet av systematiskt kvalitetsarbete och av att samordna styr- och ledningsprocesser. Du är van vid att skriva rapporter, beslutsunderlag, presentationer och har arbetat med verksamhetsutveckling och kvalitetsuppföljning inom offentlig verksamhet.
Som person ser vi att du som söker har ett stort intresse för utvecklingsarbete och administration. Du är analytisk, självgående och trivs med att arbeta självständigt samt söker aktivt utmaningar och utvecklingsmöjligheter. Du är samtidigt relationsskapande, har en god arbetsförmåga och trivs med en arbetsroll som innebär mycket samverkan med andra, såväl internt som externt. Du har en god kommunikativ förmåga och tycker att det är roligt att prata inför grupper. Med enkelhet designar du tilltalande och tillgängliga presentationer och är bekväm i att arbeta i olika IT-baserade verksamhetssystem och i Office-paketet.
Tjänsten ställer även krav på att du är en god organisatör, kan planera ditt arbete samt sätta upp och hålla deadlines. Du har även lätt för att ta till dig ny information, samla information för ett ordentligt beslutsunderlag, samt en förmåga att dela med dig av kunskap och erfarenheter som organisationen kan ha nytta av.
Om arbetsplatsen
Den nya avdelningen stöd, assistans och daglig verksamhet på funktionsstödsförvaltningen består av flera nya enhetschefer samt en ny avdelningschef och där den sista avgörande pusselbiten som saknas är en kompetent och drivande utvecklingssekreterare. Avdelningen präglas av mycket energi, framåtsträvande och en vilja av ett prestigelöst och givande tillsammansarbete. Skrattet och glädjen är närvarande och ger oss den energi som behövs för att skapa en god och hållbar arbetsmiljö. Vi är inte rädda för att lyfta på varje sten för att utveckla verksamheten och uppnå högsta kvalitet.
Avdelningen består av fem enhetschefer (andra linjen chefer) samt en avdelningschef som arbetar med flertalet inspirerande och värdefulla insatser enligt LSS och SoL, daglig verksamhet, personlig assistans, ledsagarservice, avlösarservice, kontaktpersonsverksamheten och hemtjänst för vår målgrupp.
I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare, kontaktperson, hemtjänst och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform:Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
I denna rekrytering har vi valt att utesluta det personliga brevet i ansökningsförfarandet för att än mer säkerställa en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Vi ber dig därför att endast bifoga CV i din ansökan.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98