OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20223372
Arbetsuppgifter
Kommunteknik söker en utvecklingssekreterare som kommer att fungera som avdelningens kvalitet- och miljösamordnare. I rollen samordnar och dokumenterar du avdelningens arbete inom kvalitet- och miljö med fokus på avdelningens olika verksamheter, övergripande styrdokument och implementeringen av Agenda 2030. Du arbetar konsultativt mot kommuntekniks ledningsgrupp och enheter samt stöttar chefer och medarbetare i kvalitets- och miljöarbetet med ett strategiskt och proaktivt förhållningssätt. Du kommer att ha ett tätt samarbete med kommuntekniks arbetsmiljöspecialist. Övriga arbetsuppgifter är att genomföra utredningar på uppdrag av enhetschef och medverka i/driva utvecklingsarbete på avdelningen samt andra administrativa uppdrag.
Kvalifikationer
Vi söker dig med dokumenterad eftergymnasialutbildning motsvarande minst 180 HP inom kvalitet- och miljöområdet eller likvärdig utbildning kompletterad med arbetslivserfarenhet inom kvalitet- och miljöområdet. Du har minst 2 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med miljö- och kvalitetsledning, Agenda 2030 samt om du arbetat i offentlig sektor och/eller tekniska verksamheter tidigare. Erfarenhet av och/eller utbildning inom förändringsledning, projektledning och systematiskt kvalitetsarbete är också meriterande. Du har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Som person har du lätt för att skapa en överblick av processer och uppgifter och trivs i en samordnande och ledande roll. Du är strukturerad och drivande med ett analytiskt förhållningssätt och förmåga att arbeta med komplexa frågor. Arbetet sätter krav på att du är van vid att själv planera och strukturera ditt arbete. Du möter olika medarbetare och chefer och har därför en god samarbetsförmåga, ett kommunikativt förhållningssätt men framför allt en stor lyhördhet.
Om arbetsplatsen
Kommunteknik arbetar för en väl fungerande stadsmiljö och erbjuder lokalt miljöanpassade och ekonomiskt effektiva helhetslösningar av drift, underhåll, skötsel, beredskap och teknisk service inom gator, parker och fastigheter. Avdelningen har cirka 600 anställda och omsätter årligen runt 930 miljoner kronor.
Serviceförvaltningen är uppdelad i fem avdelningar och erbjuder allt från färdtjänst till IT och att svara medborgarna i Malmö stads kontaktcenter. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får bra och näringsrik mat. Tillsammans är vi en smart servicepartner till staden.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform:Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Snarast möjligt
Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta ovan nämnda kontaktpersoner.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98