Utvecklingssekreterare till avdelning digital utveckling och lokaler

Utvecklingssekreterare till avdelning digital utveckling och lokaler

Arbetsbeskrivning

Ref: 20221852

Avdelning Digital utveckling och lokaler söker nu en utvecklingssekreterare med inriktning digitalisering. Vår avdelning är en ny samlad avdelning för digitalisering, välfärdsteknik och lokalfrågor inom Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen.

Förvaltningen är inne i en intensiv fas inom digitaliseringsområdet med många parallella pågående och kommande utvecklingsprojekt. För att säkerställa att denna digitaliseringsresa sker med ett tydligt verksamhetsfokus och utifrån en förvaltningsövergripande planering och prioritering vill vi nu knyta en utvecklingssekreterare till avdelningen.

Arbetsuppgifter
Som utvecklingssekreterare kommer du att stötta förvaltningens utvecklingsarbete inom digitalisering med främst inriktning mot HSL området.

Du kommer även att arbeta med att samordna och koordinera avdelningens övriga utvecklingsarbete i nära samarbete med förvaltningens övriga avdelningar.

Som utvecklingssekreterare ingår du i avdelningens ledningsgrupp och arbetar nära såväl avdelningschef som enhetschefer, sektionschefer samt övriga utvecklingsfunktioner inom avdelningen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning samt flerårig erfarenhet av utvecklingsarbete med inriktning digitalisering inom offentlig verksamhet.

Då en betydande del av förvaltningens digitaliseringsutmaningar är inom vårdområdet ser vi det som meriterande om du har erfarenhet av strategiskt digitaliseringsarbete från annan offentlig vårdgivande organisation.

För att ta sig an och trivas med uppdraget på bästa sätt ser vi att du är flexibel, strukturerad, prestigelös och målinriktad. Uppdraget kräver också en förmåga att arbeta med många olika arbetsuppgifter och projekt parallellt.

Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och som ser digitalsiering som en naturlig del i vår verksamhetsutveckling. För tjänsten är goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift ett krav. 

Viktig information till dig som söker jobb i Hälsa-, Vård- & Omsorgsförvaltningen.

När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister. 

Du behöver själv begära ett utdrag ur Belastningsregistret och det gör du via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett

När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef.

Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten.

Här kan du läsa mer: http://bit.ly/Information-om-utdrag

Om arbetsplatsen
Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Följ vår spännande utveckling på https://sv-se.facebook.com/halsavardochomsorg/ 

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.


Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb


Information om tjänsten
Anställningsform: Vikariat 20220701 - 20231231
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse

I den här rekryteringen kommer vi att arbeta med löpande urval och intervjuer. 

I denna rekrytering har vi valt att utesluta det personliga brevet i ansökningsförfarandet för att än mer säkerställa en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Vi ber dig därför att endast bifoga CV i din ansökan.

Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juni 2022
  • Ansök senast: 17 juli 2022

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


22 november 2024