OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20231440
Vi söker nu en utvecklingssekreterare för ett spännande uppdrag på avdelningen för Myndighet.
Arbetsuppgifter
Tjänsten som utvecklingssekreterare hos oss består av två delar. Den ena delen ligger i att utveckla, kartlägga, kvalitetssäkra och följa upp aktiviteter och processer inom enheten avgifter, förmedling och boende och den andra delen ligger i rollen som övergripande systemansvarig (ÖSA) för hela myndighetsavdelningen.
Som utvecklingssekreterare inom enheten har du en viktig funktion i ledningsgruppen, som delvis ett administrativt stöd och i utvecklingsfrågor. Du ska vara stöd för ledningsgruppens chefer, sammanställa presentationer och analysera statistik och vid efterfrågan ta fram underlag till beslut.
Som ÖSA ansvarar du för att fortlöpande utveckla och anpassa dokumentationssystemet Lifecare och Procapita. Du kommer även arbeta med och ta beslut om vad som ska anpassas i dessa system. Du omvärldsbevakar förändringar såsom lagstiftning, föreskrifter m.m. som kräver förändringar i systemen och ansvarar för underhåll av befintliga processer/system samt genomföra mindre förändringar utifrån befintliga avtal.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Socionomexamen eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
• God digital kompetens och erfarenhet av att arbeta med IT verktyg och system
• Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av att driva utvecklingsarbeten
• Erfarenhet av arbete med offentlig upphandling och avtalshantering.
• Erfarenhet av myndighetens verksamhetssystem LifeCare och Procapita och även utförardelen i LifeCare.
För att trivas i rollen som utvecklingssekreterare behöver du ha ett lösningsorienterat arbetssätt och en mycket god förmåga att tänka nytt ur ett omvärldsperspektiv. Du har en god samarbetsförmåga och kommunicerar på ett tydligt sätt. Du har även en god förmåga att skapa delaktighet, har en helhetssyn och är mål-och resultatorienterad.
Om arbetsplatsen
Avdelningen består av drygt 200 medarbetare och är indelad i tre enheter. I varje enhet finns en ledningsgrupp bestående av enhetschef, sektionschefer, utvecklingssekreterare, biståndshandläggare med utökat verksamhetsansvar och assistent.
I enheten ”avgifter, boende och förmedling” arbetar assistenter, avgiftsadministratörer, sekreterare och biståndshandläggare mot brukare som blivit beviljad särskilt boende eller redan bor på särskilt boende. Enheten ansvarar även för förmedling som koordinerar korttidsplatser och växelvårdsplatser, samt stödjer hela avdelningen både administrativt och kompetensutvecklande.
Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Följ vår spännande utveckling på https://svse.facebook.com/halsavardochomsorg/
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Malmö stad är sedan 2015 finskt förvaltningsområde. Det innebär att kommunen ska informera om finska minoritetens rättigheter, erbjuda äldreomsorg helt eller till väsentlig del på finska samt främja det finska språket och finsk kultur. Det innebär också en rättighet att använda finska i kontakten med oss i kommunen. Eftersom Malmö stad är finskt förvaltningsområde är det meriterande om du kan tala finska. Varmt välkommen med din ansökan! / Tervetuloa hakemuksesi kanssa! Läs mer om finskt förvaltningsområde här: Finskt förvaltningsområde - Malmö stad (malmo.se)
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98