OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20221844
Arbetsuppgifter
Centrala specialistteamet växer och till hösten söker vi en ny kollega till det spännande och utmanande uppdraget som utvecklingssekreterare!
Som utvecklingssekreterare i centrala elevhälsans specialistteam arbetar du med att kartlägga, utveckla, kvalitetssäkra och följa upp verksamhetens olika aktiviteter och processer. Du får genom ditt uppdrag möjlighet att på en övergripande nivå vara med och påverka, utveckla och stödja förändringar och förbättringar i arbetet mot varje elevs bästa skola.
Exempel på arbetsuppgifter för uppdraget är:
• Besvara remisser
• Ta fram produktionsplaner
• Driva och utveckla olika administrativa processer inom verksamhetsområdet.
• Interna och externa samarbeten med fokus på utvecklings- och analysarbete
• Omvärldsbevakning
Kvalifikationer
Du som söker har en kandidatexamen (180hp) med en inriktning som är relevant för uppdraget. Du har minst två års erfarenhet av att ansvara för och driva olika projekt och processer, erfarenhet av att göra olika analys- och kvalitetsarbeten inom offentlig verksamhet samt vana av att skriva beslut eller andra underlag. Har du erfarenhet av liknande uppdrag mot målgruppen (medborgare i behov av särskilt stöd eller olika insatser av samhället) eller vana av att arbeta med för området aktuella lagar, regelverk och andra styrdokument är meriterande.
Då tjänsten innebär samverkan med såväl interna som externa aktörer har du lätt för att ta kontakt med andra och skapar goda och hållbara relationer. Du är analytisk och har förmåga att se saker ur olika perspektiv. Vidare har du ett strukturerat arbetssätt och skapar metoder för att arbeta långsiktigt och hållbart.
Välkommen med din ansökan!
Om arbetsplatsen
Centrala specialistteamet är en enhet i den Centrala elevhälsan på grundskoleförvaltningen som har i uppdrag att bland annat ge stöd till alla grund- och grundsärskolors skolledningar och elevhälsoteam på organisations- grupp- och individnivå gällande elever i behov av särskilt stöd. Enheten handleder även skolledningar och elevhälsoteam i förvaltningen, fungerar som sakkunniga i specialpedagogiska frågor samt ansvarar för mottagningsprocessen till grundsärskolan. Enheten består av följande tvärprofessionella kompetenser; psykologer, specialpedagoger, logoped och kurator.
Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med 77 skolor, 6400 medarbetare och 34500 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans – varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola!
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta kontaktpersonerna i annonsen. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98