Utvecklingssekreterare till Fasighets- och gatukontoret

Utvecklingssekreterare till Fasighets- och gatukontoret

Arbetsbeskrivning

Ref: 20200356

Arbetsuppgifter
Fastighetsavdelningen söker dig som vill vara med och utveckla vår verksamhet!

Fastighetsavdelningen är stadens fastighetsägare och hamnägare, vi köper, förvaltar, upplåter samt säljer mark och vissa byggnader. Fastighetsavdelningen förvaltar och utövar tillsyn över ca 2000 lägenheter för socialt ändamål. Avdelningen består av fyra enheter och en stab.

Vi har fått möjlighet att inrätta en ny tjänst som utvecklingssekreterare som kommer stödja avdelningens ledning och vara en sammanhållande funktion för att effektivisera och kvalitetssäkra fastighetsavdelningens uppdrag. Placeringen kommer att vara i avdelningschefens stab.

Som utvecklingssekreterare leder du arbetet med verksamhetsplanering, uppföljning, målarbete och ärendehantering, där det ingår att arbeta med planering och framtagande av ärenden till nämnden samt skriva remissvar. Du arbetar i team tillsammans med chefer, kvalitets- och processledare samt övriga medarbetare inom fastighets- och gatukontoret. Vidare ansvarar du för viss samordning av avdelningens processer i ett nära samarbete med exempelvis kommunikation, ekonomi men också övriga linjeverksamheter.

I rollen arbetar du både med strategiska och operativa frågor inom avdelningens uppdrag. Tillsammans med avdelningschef planerar du ledningens möten, såsom avdelningsmöten, ledningsgrupper och facklig samverkan. I tjänsten ingår det även att vara sekreterare i ledningsgruppen.

Kvalifikationer
Du som söker har en adekvat universitets- eller högskoleexamen, som vi finner lämplig. Vi vill att du har några års erfarenhet av verksamhetsplanering, uppföljning, utvecklingsarbete, samordning samt processledning. Du är van av att skriva och hantera politiska ärenden och andra tjänsteskrivelser. Det är meriterande om du arbetat inom en politiskt styrd organisation. Vi vill att du har god förståelse för arbetet i en ledningsgrupp.

För att lyckas i uppdraget har du förmågan och intresse av att utveckla avdelningens administrativa processer framåt på ett pedagogiskt, positivt och lösningsorienterat sätt. Det är naturligt för dig att arbeta tillsammans med andra delar av förvaltningen och du är duktig på att samarbeta med andra. Du är tydlig i ditt sätt att kommunicera och har en god skriftlig förmåga, vilket kräver att du har goda kunskaper i svenska i såväl skriftligt som muntligt.

Som person är du självgående, strukturerad och är duktig på att planera och organisera ditt arbete. Vidare är du strategisk och har en god helhetssyn där du tänker långsiktigt.

Vi erbjuder ett spännande och varierat jobb tillsammans med kreativa kollegor med många olika kompetenser. Du kommer att få cirka 450 kollegor inom förvaltningen, personer med ett stort engagemang och samhällsintresse som brinner för att utveckla och bygga Malmö stad.

Välkommen med din ansökan!

Om arbetsplatsen
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologisk, ekonomisk och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?  

På uppdrag av tekniska nämnden äger, utvecklar och förvaltar fastighets- och gatukontoret stadens mark. Genom en effektiv och modern organisation möjliggör vi ett gott stadsliv för Malmöborna och stadens näringsliv.Vi bygger en stad.

Våra värderingar bygger på människors lika värde och vi tycker att det är viktigt med en balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du en spännande och dynamisk arbetsplats med trygghet genom kollektivavtal samt förmåner som friskvårdbidrag, flexibel arbetstid, möjlighet till semesterväxling m.m. 

Information om tjänsten
Anställningsform:Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse

Övrigt
Om du har sökt tjänster i Malmö stad tidigare så märker du kanske att du söker till denna tjänst på ett nytt sätt. Vi byter rekryteringssystem för att det ska vara enklare för dig att söka våra tjänster. Om du vill återanvända en ansökan du gjort för en tidigare tjänst hos oss kan du logga in på ditt konto i Visma Recruit och ladda ner ditt tidigare CV och personliga brev.  ​


Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2020
  • Ansök senast: 18 mars 2020

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


20 november 2024

20 november 2024

20 november 2024

Expert Consultant

Expert Consultant

18 november 2024