OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20220421
Vi söker nu en utvecklingssekreterare för ett spännande uppdrag på avdelningen för ordinärt boende. Vår avdelning ansvarar för hemtjänst, hemsjukvård samt för den kommungemensamma korttidsverksamheten. Avdelningen har ungefär 2500 medarbetare och är organiserad i nio enheter.
Våra utvecklingssekreterare har en viktig funktion och möjliggör att vi som förvaltning kan planera och genomföra utvecklingsinsatser. Vill du vara med på en förvaltningsresa där nytänkande och mod är ledord?
Välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter
I rollen som utvecklingssekreterare på avdelning för ordinärt boende arbetar du med att driva både strategiska och operativa frågor. Du arbetar med kvalitet- och verksamhetsutveckling utifrån avdelningens och förvaltningens behov. I arbetet ingår att planera, utreda och följa upp det gemensamma arbetet och på så vis stötta kärnverksamheten i utvecklingsarbetet. Du arbetar tillsammans med ledningen i delar som att ta fram, utveckla och följa verksamhetsprocesser och arbetssätt och samordnar avdelningsövergripande arbeten.
Du kommer att samarbeta med vår digitaliseringsenhet i det viktiga arbetet med digitalisering, välfärdsteknik och e-hälsa. I rollen ingår också arbete med avtal och upphandling och att skriva rapporter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Du har erfarenhet av vård och omsorg
• God digital kompetens och erfarenhet av att arbeta i IT-verktyg och system
• Goda kunskaper i svenska krävs i både tal och skrift
• Det är meriterande om du har erfarenhet och/eller utbildning av projektledning och digitalisering
• Vi ser gärna att du har ett intresse för att skriva rapporter
Som person är du strukturerad och kan planera ditt arbete i förväg. Du organiserar och prioriterar aktiviteter effektivt samt sätter upp och håller deadlines. Du är självgående, tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver dina processer vidare.
Vi söker dig som är serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har ett intresse och vilja att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är bra på att nätverka och samarbeta samt har förmågan att analysera och lösa komplicerade problem.
Om arbetsplatsen
På avdelning ordinärt boende välkomnar vi engagemang, driv och nya idéer för att kunna fortsätta utveckla våra arbetssätt och på så vis skapa en attraktiv organisation. Medarbetarskap och ledarskap är av största vikt, och hos oss får du möjlighet att utveckla och forma vårt framtida Malmö!
Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Följ vår spännande utveckling på https://sv-se.facebook.com/halsavardochomsorg/
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse
Under ansökningstiden kommer vi att göra löpande urval utifrån sökandes meriter. Intervjuerna kommer att hållas efter ansökningstidens utgång!
Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98