Utvecklingssekreterare till stadsutvecklingsavdelningen

Utvecklingssekreterare till stadsutvecklingsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Ref: 20202110

Arbetsuppgifter
Fastighets- och gatukontorets stadsutvecklingsavdelning ansvarar för att planera och bygga den hållbara staden utifrån en helhetssyn på stadsutveckling. Enheten för verksamhetsstöd och sektionen för processtöd arbetar med avdelningsgemensam verksamhetsplanering, övergripande utredningar, projektstöd och koordinering. Enheten hanterar även markmiljöfrågor och plan- och bygglovsremisser för hela förvaltningen, och vi ansvarar för den interna projekteringsverksamheten och framtagande av nybyggnadskartor. Hit söker vi nu dig som vill arbeta i en samordnande och viktig roll nära avdelningsledningen.

Det huvudsakliga uppdraget kommer att vara att ge kvalificerat stöd till avdelningschef och ledningsgrupp i administrativa processer som är gemensamma för avdelningen. Främst kommer du att samordna, kvalitetssäkra och utveckla hanteringen av den politiska ärendeprocessen inom avdelningen, hantera mötesagendor och ha en sekreterarroll för ledningsgruppen och liknande forum. Du fångar upp och strukturerar underlag från avdelningens chefer och medarbetare såsom beslutsunderlag och rapporter. Samarbetet blir främst med avdelningens ledning men även med förvaltningens centrala stödfunktioner såsom ekonomi, kvalitet, HR och liknande. Rollen är ny på avdelningen och du kommer att få stor möjlighet att påverka processer och arbetssätt.

Kvalifikationer
För den här tjänsten krävs relevant högskole- eller universitetsutbildning och minst ett par års erfarenhet från en administrativ stödfunktion inom politiskt styrd verksamhet, där du arbetat med utveckling av rutiner och arbetsprocesser. Du har erfarenhet av förändringsarbete, exempelvis genom att ha implementerat nya arbetssätt, samt arbetat i eller nära en ledningsgrupp. Det är en fördel om du har arbetat med politiska ärendeprocesser exempelvis nämndsadministration och gärna i ärendesystemet Platina. Erfarenhet av eller kunskap om projektstyrning är också meriterande då avdelningens verksamhet till största delen är projektorganiserad.

Då rollen är mycket självständig behöver du ha förmåga att identifiera arbetsuppgifter och ansvara för att processer sätts igång. Du är en god organisatör som skapar struktur och tydlighet och som trivs i en samordnande roll med många parallella tidplaner och förutsättningar att förhålla sig till. Samarbete och kommunikation är naturliga arbetssätt för dig, och du har en god förmåga att producera och strukturera information och texter på svenska.  

Vad erbjuder vi dig?

Som medarbetare är du vår viktigaste resurs och därför tar vi vara på din potential och ser till att du utvecklas och växer med oss. Vi är en stor förvaltning, med olika verksamheter, olika yrken, komplexa och utmanande projekt samt varierande arbetsuppgifter, vilket ger dig möjligheter att växa i din roll.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om arbetsplatsen
På uppdrag av tekniska nämnden äger, utvecklar och förvaltar fastighets- och gatukontoret stadens mark. Genom en effektiv och modern organisation möjliggör vi ett gott stadsliv för Malmöborna och stadens näringsliv. Vi bygger en stad. Våra värderingar bygger på människors lika värde och vi tycker att det är viktigt med en balans mellan arbete och fritid. 

Stadsutvecklingen i Malmö sker i en rasande takt och det är många som vill bosätta sig/etablera sig i vår stad. Här har stadsutvecklingsavdelningen en viktig funktion inom förvaltningen, då avdelningen driver projekt kopplat till exploatering och trafikinfrastruktur. Vi står just nu i startgroparna för att förverkliga det så kallade Storstadspaketet – ett fyramiljardersprojekt med omfattande investeringar på infrastruktur och kollektivtrafik, cykelsatsning samt exploatering. Storstadspaketet innebär en kraftfull satsning på en hållbar stadsutveckling i ett växande Malmö. Detta är en av de största satsningarna på infrastruktur någonsin i Malmö. År 2050 beräknas det vara 500 000 invånare som ska samsas om utrymmet i staden där man ska leva, bo, verka och transportera sig.

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?

Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: enligt överenskommelse

Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 oktober 2020
  • Ansök senast: 15 oktober 2020

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024