Utvecklingsstrateg

Utvecklingsstrateg

Arbetsbeskrivning

Äldreförvaltningen söker
Utvecklingsstrateg
Karlskrona kommun är Blekinges största arbetsgivare med drygt 5000 anställda. Äldreförvaltningen ansvarar för vård och omsorg till personer som är 65 år och äldre. Arbetet präglas av att äldre personer skall kunna leva ett aktivt liv, kunna åldras i trygghet och med bibehållet oberoende. Äldreförvaltningen kommer framöver möta utmaningar gällande demografiska förhållanden, ändrade ansvarsgränser och förutsättningar vad gäller förväntningar, kompetensförsörjning och krav på att leverera välfärdstjänster.
Arbetsuppgifter  
Vi söker en kvalificerade utredare som kommer att tituleras utvecklingsstrateg. Som utvecklingsstrateg har du en central roll i förvaltningens arbete med kvalitets- och utvecklingsfrågor inom äldreomsorgen. Du är en del av förvaltningens avdelning för utveckling och förvaltningsstöd. Avdelningen ansvarar för analys, utredning, strategisk planering samt omvärldsbevakning för att skapa förutsättningar för verksamheten och för att utveckla och höja kvalitén.  
I rollen kommer du att arbeta med strategiskt utvecklingsarbete och genomföra kvalificerade utredningar i nära samarbete med övriga tjänstefunktioner inom avdelningen, samt från andra förvaltningar och aktörer. Du kommer att ta fram underlag för att säkerställa att verksamhet bedrivs på ett kvalitetssäkrat, likriktat och kostnadseffektivt vis. Du ska aktivt följa utvecklingen inom äldreomsorgen såväl nationellt som regionalt. Arbetet har en tydlig inriktning mot kvalificerat utrednings- och analysarbete och uppdraget kan komma att förändras över tid. 
Arbetet kommer att innebära arbetsuppgifter som att
Utreda och ta fram underlag till beslut och strategiska ställningstaganden
Sammanställa och analysera resultat
Validera och analysera data
Bidra med analys och förbättringar i förändringsarbete med fokus på kvalitet och utveckling
Sammanfatta förvaltningens statistik och utveckla metoder för att urskilja trender
Självständigt initiera och driva processutveckling
Omvärldsbevaka inom nämndens verksamhetsområde, Sol och HSL
Ta fram implementeringsplaner för utvecklingsarbete inom förvaltningen
Utgöra ett strategiskt stöd till ledningsgruppen
Du kommer successivt att gå in i rollen som kontaktperson för privata utförare inom valfrihetssystem. Du kommer även att arbeta med att säkerställa förvaltningens efterlevnad av GDPR samt samordna, analysera och följa upp förvaltningens arbete med statsbidrag.

Kvalifikationer
Vi söker dig som kan och vill driva kvalitets- och utvecklingsfrågor inom äldreförvaltningen. För att lyckas i arbetet behöver du ha relevant högskoleutbildning, exempelvis med inriktning mot statistik, juridik, samhällsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant.  
Du har flerårig erfarenhet av att självständigt arbeta inom analys och utredning. Du är även insatt i aktuell lagstiftning inom området. Du har kunskap om och förståelse för att arbeta utifrån vetenskaplig grund och förmåga att genomföra den omvärldsbevakning som krävs för uppdraget. Förståelse för hur en politisk styrd verksamhet fungerar samt arbete med GDPR-frågor är meriterande och erfarenhet av att jobba i en liknande organisation är önskvärt.  
Arbetet ställer krav på god struktur och samarbetsförmåga samt att du självständigt kan driva processer framåt. Vi tror därför att du har erfarenhet från att leda större projekt och utvecklingsarbeten. I ditt arbete kommer du ha mycket kontakt inom och utanför förvaltningen, du behöver därför förhålla dig till andra professioner på ett lyhört sätt. Vi förväntar oss att du kan utrycka dig välformulerat på svenska i tal och skrift samt har goda kommunikativa färdigheter där du säkerställer att budskap och förväntningar når fram till berörda. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  

Om anställningen 
Tillsvidareanställning 100% med tillträde enligt överenskommelse.  

Kontaktperson 
Carina Thörnquist, avdelningschef, 0455-32 17 63
Fackliga företrädare 
Karuna Håkansson, Vision, 0455-30 51 88
Ywonne Eriksson, Ledarna, 0455-30 47 19

Ansökan  
Du är välkommen med din ansökan senast den 9:e augusti 2022. Urval och intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden. Tjänsten söks via Karlskrona kommuns e-rekryteringssystem, se länk nedan. Tillsättning av tjänsten kommer att ske under förutsättning att erforderliga beslut fattas. 
Övrigt 
Karlskrona kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder. Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mats Dahl
0455-30 36 23
Marianne Hansson
0455-303018
Birgitta Strelert

Maria Persson

AnnSofie Johansson

Sussie Rantil

Lena Dehlin

Henning Fuhrman

Henning Fuhrman
0455-30 47 57
Johan Johansson
0455- 30 36 87

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Karlskrona kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juli 2022
  • Ansök senast: 9 augusti 2022

Besöksadress

Hamngatan 7 B
None

Postadress

Hamngatan 7 B
Karlskrona, 37183

Liknande jobb


Continuous Improvement

25 november 2024